Tegnap este, már megnyúlt arccal lapoztam a Facebookot, amikor egy, a hírfolyamban feladott hirdetésen akadt meg a szemem. Te jó ég: LED-es, hatféle vad színben világító WC csésze. Na, gondoltam magamban micsoda mókusvakítás már megint. Persze csak most, csak Neked. Kétezerért.
Aztán elkezdtem olvasni és sorolták e remek új kütyü előnyeit: ha már mélyen alszol és ki kell botorkálnod a mellékhelyiségbe, nem kell felkapcsolnod a villanyt, mert ez a kütyü mozgásérzékelős és automatikusan bekapcsol, ha valaki álmosan csoszog ki a WC-re vaksötétben.
Tehát a mellékhelyiség erős világítása nem veri ki az álmot a szemedből. Mindent meg lehet magyarázni. Persze évtizedeken keresztül nem volt bajunk ezzel, érdekes módon egy éjszakai pisilés után is vissza tudtunk aludni az ágyunkban és reggel ledes WC világítás nélkül is kipihenten ébredtünk. Vajon, hogy bírtuk ezt ki eddig!? 🙂
A hirdetés egy másik nagy előnyt is kidomborít, amit nyilván a legtöbb termékmarketinges felhasznál: a szülőn keresztül a gyerekekre tett utalások, vagyis a gyerekek mint célcsoport.
A leírás tehát nem felejti el megemlíteni, hogyha szépen világít a WC – persze több színben is pompázhat a WC, nem csak fehér világítást kínálnak – akkor a gyerekeknek ez tetszik és szívesebben járnak a mellékhelyiségbe. Mi több, könnyebben szobatisztává válik a pici, ha önnek is van otthon egy ilyen „fantasztikus terméke”, amely ebben sokat segít…
A harmadik „óriási előnye” ennek az amúgy pofonegyszerű terméknek, hogy fel tudod dobni vele a lakásodat, szép világítós mellékhelyiséged lehet – fillérekért. És valóban. Átjönnek a barátaid, barátnőid, vagy a gyerek(ek) barátai és otthon elmesélik, hogy képzeld ott náluk tök jópofa színesen világító WC van. Első ránézésre eléggé morbid dolog: megint egy hülyeség. Persze mindig van jó célcsoport, akinél a második ránézésre már nem annyira tűnik ostobaságnak, hiszen leírták az előnyeit, amelyek még logikusnak is tűnnek.
És persze a legfontosabb előnye, hogy csupán kétezer forintba kerül. Ja csak ennyi? Hát az semmi, és ha nem győztek meg az előbbi előnyök, akkor ez tuti megfog az utolsó pillanatban és máris kérsz egyet.
Ha elemelkedünk egy pillanatra a vicces-morbid ajánlattól, akkor észrevehetjük, milyen érdekes, ahogyan a vállalatok megteremtik az igényt. Mármint, hogy szükséged legyen egy újabb – totálisan felesleges – holmira a lakásodban. Az ár miatt úgyis mindenki rábólint, hiszen csak ennyi, nem érdekes, kipróbálom. Valóban csak ennyi. És így adnak el több ezer, több millió darabot ezekből az egyszerű, semmire sem jó, de szép, akár lilán is világító műanyag csodából. Addig azonban nem is kell aggódni, amíg több millióan megtehetik, hogy megvegyék ezeket és ki tudják fizetni. Amíg van fizetőképes kereslet ezekre.
Csak nehogy jöjjön az új válság, amikor az emberek nem költenek tömegesen ilyesmire. Addig is, hm., miért ne próbálnék ki én is egy ilyen mozgásérzékelős, világítós bigyót? És egyébként is: a fene vigye el, miért nem én találtam ki ezt a remek bizniszt??
Remekül illene ez a nagyszerű találmány ennek a Pestlőrincen található hatalmas ingatlannak a fürdőszobájába. A három szintes, 360 nm-es, hat szobás családi ház 2002-ben épült. Óriási tereket láthatunk itt, még a pinceszint is gigantikus méretű. Az ára szintén keményen hangzik, 124,9 milliót kér érte a tulajdonosa.
És akár ebben a budafoki ikerfél házban is jól mutatna egy ilyen csodaszép „ülőke”. A 215 nm-es ház, 4+1 szobával rendelkezik és 71,9 millióba kerül. A teraszról a panoráma nem mindennapi látványt nyújt.