Budapest hatalmas pénzügyi terhet vállal magára Rákosrendező megszerzésével, de a pénzt nem egyösszegben kell kifizetni, és a kormánynak is számos feltételt kell teljesítenie! Vitézy Dávid lerántotta a leplet arról, mennyibe is kerül valójában a terület, és mennyi idő alatt, milyen részletekben kell kifizetni!
Első részlet: AZONNAL 12,73 MILLIÁRD FORINT! A fővárosi közműcégnek, a BKM-nek a szerződés aláírását követő 10 munkanapon belül ki kell fizetnie az első, 12,73 milliárd forintos vételárrészt! Erre nincs kibúvó, ezt mindenképpen ki kell csengetni.Második részlet: 18 MILLIÁRD, de van egy csavar! Vitézy elmondása szerint az elkövetkező időszakban egy 18 milliárd forintos további részlet is esedékes, de ehhez ÖT KRITIKUS FELTÉTELNEK kell teljesülnie! Ezek között olyan súlyos pontok is szerepelnek, mint:
- Építési szabályok teljes átalakítása – az eredeti, arabokkal kötött szerződés szerint a kormánynak át kell írnia a jogszabályokat (500 méteres torony építése), ha a főváros vásároja meg a területet, nekik is lesznek igényeik, még ha teljesen más jellegűek is, tehát minden a főváros és a kormány együttműködésén múlik.
- A kormány törvényeket módosít – minden akadályt el kell gördíteni a beruházás elől!
- Kiemelt beruházássá kell nyilvánítani – csak így haladhat a projekt előre!
- Az államnak teljesen tehermentesítenie kell a telket!
- A vasúti területeket át kell alakítani!
Harmadik részlet: 20 MILLIÁRD 2039-IG. A teljes vételár kifizetésének utolsó, 20 milliárdos részlete csak 2039-ig válik esedékessé, de van egy óriási buktató: a kormány vállalta, hogy 800 MILLIÓ EURÓT, azaz kb. 324 MILLIÁRD FORINTOT kell infrastrukturális fejlesztésekre költenie a területen!
Ez azt jelenti, hogy Budapest egyetlen forintot sem fizethet ki addig, amíg a kormány nem teljesíti ezt az ígéretet. De vajon tényleg megtörténik ez? Hiszen négy parlamenti választás és három főpolgármester-választás lesz még addig!
Budapest és a kormány közötti háború? Vitézy Dávid szerint a projekt végkimenetele teljes mértékben attól függ, hogy a kormány és a főváros hajlandó-e együttműködni! Ha a kormány akadályokat gördít a projekt elé, Budapest akár vissza is kapja az első részletet, és az egész ügy meghiúsulhat!
Mi lesz Rákosrendező sorsa? Vajon a kormány engedi Budapestnek ezt az óriási fejlesztést? A következő hónapokban minden kiderülhet!