Otthontérkép Magazin

Dél-kelet Magyarországról hamarosan könnyebben elérhető lesz a Balaton

Kecskemét mellett épül meg az ország legnagyobb vidéki közlekedési csomópontja, amely az M44-es, az M5-ös, az 5-ös főút és a tervezett M8-as út találkozásánál fog elhelyezkedni – olvasható a Magyar Építők oldalán.

Az új közlekedési csomópont az M5-ös autópálya 74-es, Kecskemét Észak nevű kijáratának átalakításával valósul meg, a projekt befejezése 2027 első felében várható. A beruházás szerves része az M44-es nyugati szakaszának fejlesztésének, amelyet a Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. valósít meg egy 33,6 kilométeres új útszakasz megépítésével, amelyhez 14 különféle műtárgy is tartozik.

Új útszakaszok megnyitása már jövő tavasszal

A beruházó, az Építési és Közlekedési Minisztérium október 10-én Kecskemét mellett tartott sajtótájékoztatót, amelyen Pántya József, az út- és vasútépítési helyettes államtitkár, valamint Dr. Szeberényi Gyula Tamás országgyűlési képviselő is részt vett. Pántya József bejelentette, hogy az M44-es Szentkirály és Kecskemét közötti szakaszának építése már 80%-os készültségnél tart. Az ütemterv szerint jövő tavasszal már 32,2 kilométernyi útszakaszt nyitnak meg a forgalom számára.

Folyamatos forgalom az építés ideje alatt

Az új szakasz bekötése az 5-ös főútba és az M5-ös autópályába zökkenőmentesen fog megvalósulni, így az építkezés alatt is biztosított lesz a forgalom. A Hódút Építő Kft. már megkezdte az M44-es és az M5-ös autópálya találkozásánál tervezett csomópont kialakítását, amelyhez az M44-es a jövőben M8-as autópályaként fog kapcsolódni, egészen az M7-es autópályáig. Ezen kívül az 5-ös főút csomópontját is itt építik meg, mindegyik különszintű csomópontként.

Pántya József elmondta, hogy a csomópont megépítésével Magyarország legnagyobb vidéki közlekedési csomópontja jön létre, amely a jövőben kulcsszerepet játszik majd a régió közlekedési hálózatában. Az építkezés során forgalmi korlátozásokra lehet számítani, és a Szegedről érkező forgalom számára a 74. számú kijáratot már csütörtöktől lezárják.

Az M44-es további fejlesztései

A helyettes államtitkár beszámolt arról is, hogy az M44-es további, Békéscsaba és a magyar-román határ közötti 42 kilométeres szakaszának tervezése is elindult, amely révén az út Kecskeméttől egészen a román határig fog vezetni.

Dr. Szeberényi Gyula Tamás hangsúlyozta, hogy az M44-es és az M5-ös csomópontjának megépítése nemcsak Kecskemét, hanem az egész régió számára kiemelkedő jelentőségű. Hozzátette, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium támogatásával megújultak Kecskemét főbb útvonalai, javítva a város megközelíthetőségét. Kecskemét városa az elmúlt öt évben 45 utat és csomópontot fejlesztett vagy újított fel.