A Flórián téri déli híd felújítása közben olyan súlyos problémák kerültek elő, amire senki sem számított. A bontási munkák során kiderült: a pályalemez és a kéregbeton állapota a vártnál is rosszabb, és a korábban láthatatlan károsodások most jelentős pluszmunkát követelnek.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint a hibák olyan mértékűek, hogy a javítás több hónapos csúszást okoz. Az eredetileg tervezettnél több műszaki tartalommal kell felújítani a hidat, beleértve a pályalemez teljes javítását. A befejezés így leghamarabb novemberre várható, ami alaposan felforgatja a III. kerületben élők és az arra közlekedők életét.
Mi történt pontosan?
A bontás és marás után vált láthatóvá a rejtett károsodás: sószennyezett vasbeton, meggyengült konzolos részek és súlyos szerkezeti hibák. A szakértők független vizsgálata igazolta: a déli híd ilyen állapotban veszélyeztetné a biztonságos közlekedést.
A kivitelező KM Építő Kft. most a legbiztonságosabb megoldásokon dolgozik, hogy a híd további évtizedekig bírja a terhelést.
Ez még csak a kezdet lehet
Amint a déli híd elkészül, az északi híd lezárása következik. Ott is bontással és pályalemez-átvizsgálással kezdődik a munka – és a mérnökök szerint nem kizárt, hogy ugyanilyen rossz állapotot találnak. Ez újabb időveszteséget és forgalomkorlátozást hozhat a Flórián téren.
A több mint 40 éves felüljárókat legutóbb 2002–2003-ban újították fel. A korszerűsítés elkerülhetetlen, hiszen ezek az utak kulcsszerepet játszanak Budapest és az agglomeráció közlekedésében.
Közlekedők, figyelem!
A déli hidat március 1-jén zárták le. A BKK arra kéri az autósokat, hogy lehetőség szerint kerüljék el a Flórián teret, vagy válasszák a közösségi közlekedést – ezzel is csökkentve a környék hatalmas forgalmi terhelését.