Sokáig mindenki azt hitte, hogy az online hirdetési portálok uralják a piacot, de a legfrissebb kutatás szerint nem ott találják meg a legtöbben új otthonukat. A Duna House reprezentatív felmérése alapján az elmúlt három évben több vevő érkezett ingatlanirodákon keresztül, mint bármelyik hirdetési oldalon – és ez komoly üzenet a piac minden szereplője számára.
Nem az internet a király – újra felértékelődtek az ingatlanirodák
A kutatás szerint az ingatlant eladók 44%-a hirdetett ingatlanportálokon, míg 43%-uk ingatlanirodák weboldalán. Viszont amikor a valódi tranzakciókat vizsgálták, kiderült: ➡️ Több vevő érkezett irodákon keresztül, mint az online hirdetési oldalakról. Sőt, a vásárlók oldaláról nézve is hasonló a helyzet: • 55% ingatlanirodán keresztül találta meg új otthonát • míg csak 52% ingatlanhirdetési portálon„A valós vevők nagyobb arányban érkeznek az irodákhoz, ami azt mutatja, hogy a személyes tanácsadás, a szakértői támogatás és az egykapus megoldások újra értéket képviselnek a piacon” – hangsúlyozta Máté Ferenc, a Duna House vezérigazgató-helyettese.
Kik keresnek inkább ingatlanirodákon keresztül?
A részletes adatok szerint: • Első lakást vásárlók és befektetők körében mindössze 1-2%-os eltérés van az online portálok javára • Nagyobb lakásba költözők és családalapítók viszont sokkal inkább az ingatlanirodákban bíznak – ők 50%-ban irodán keresztül, és csak 28%-ban online találták meg új otthonukat„Ezeknél a csoportoknál az ingatlanértékesítés szinte mindig összetett folyamat. Nemcsak új otthont kell találni, hanem a régit is jól eladni, sokszor hitellel, támogatással, időnyomás alatt. Ilyenkor a szakértői segítség nélkülözhetetlen” – magyarázta Máté Ferenc.
Profi segítség nélkül szinte lehetetlen
A Duna House szakértője szerint az Otthon Start Program elindulása óta még nagyobb szükség van profi tanácsadókra. Az új támogatott hitelek és konstrukciók miatt az ügyfeleknek pénzügyi és ingatlanszakértők összehangolt segítségére van szükségük, hogy a legjobb döntést hozzák. Ezt a Duna House „egykapus rendszerben” biztosítja, ahol az ingatlanos és a Credipass pénzügyi szakértő együtt dolgozik az ügyfél céljaiért.„Az Otthon Start által dominált piacon a támogatások, hitelek és eladások összehangolása profi csapatmunka. Ezt egyedül, laikusként nagyon nehéz átlátni.” – tette hozzá Máté.
A Duna House hálózat – országos méretű szakértői háttér
A Duna House Magyarország legismertebb ingatlanközvetítői hálózata, közel 150 irodával és több mint 1500 ingatlanszakértővel. A cégcsoporthoz tartozó Credipass további 200 pénzügyi tanácsadóval segíti az ügyfeleket abban, hogy az álomotthon ne csak elérhető, hanem biztonságosan finanszírozható is legyen.A dh.hu portálon több mint 70 ezer ügyfélvélemény érhető el, és a hálózat szakértői átlagosan 4,4 csillagos értékelést kaptak az elégedett ügyfelektől.
Miről szól még a kutatás?
A Duna House reprezentatív felmérése több kulcstémát is vizsgál: • 10-ből 9-en nehézségekre számítanak ingatlanvásárláskor és -eladáskor • honnan érkeznek a vevők, és hol tájékozódunk az ingatlanpiacon • milyen attitűdök és preferenciák jellemzik az egyes élethelyzeti csoportokat • és hogyan működnek együtt az ingatlan- és pénzügyi tanácsadók az új piaci környezetbenÖsszegzés: az ingatlanirodák visszavették a vezetést
A Duna House friss kutatása egyértelmű üzenet: a személyes tanácsadás, a szakértői háttér és a bizalom újra értéket jelent az ingatlanpiacon. Az online portálok továbbra is fontosak, de a sikeres tranzakciók többsége már megint az irodákban dől el.A modern technológia mellett is kiderült: az otthonkeresésben a bizalom és a személyes kapcsolat az, ami igazán számít.