Sokan azt gondolják, hogy az ingatlaneladás mindössze annyiból áll, hogy feltöltik a hirdetést néhány portálra – „majd csak jön valaki”. Csakhogy óriási különbség van aközött, hogy megjelenik a hirdetésed, és aközött, hogy eladod az ingatlant. A sikerhez tudatos, jól felépített stratégia kell: a megfelelő közönség megtalálása, jó árképzés, profi fotók és kiemelkedő hirdetési felület.
Ebben segítünk most eligazodni.
Találd meg azt, akinek valóban szól az ingatlanod
A sikeres eladás egyik legfontosabb alapja, hogy tudd, kinek készíted a hirdetést. Más üzenet működik egy nagy családi ház esetében, és más egy belvárosi garzonnál. A cél, hogy olyan platformon jelenj meg, ahol az adott típusra valóban keresnek.
Az Ingatlantájoló ezen a ponton nagy előnyt jelent: egyszerre éred el vele a városi, agglomerációs és vidéki ingatlanokat kereső vevőket. A kiemelési lehetőségek pedig azért fontosak, mert minél többen látják a hirdetésedet, annál több esélyed lesz a megfelelő vevő megtalálására. Már a kisebb kiemelési csomagok is 20 fotó feltöltését teszik lehetővé – ez ma az online siker egyik kulcsa.
A reális ár fél siker – a rossz ár fél kudarc
Az egyik legkritikusabb döntés az ár meghatározása. Érthető, hogy mindenki szeretné a lehető legjobb árat megkapni az ingatlanáért, de a túl magas ár gyorsan visszaveti az érdeklődést. A vevők összehasonlítanak, figyelik a környéket, látják, mi mennyit ér.
Ha túl magasra teszed a lécet, a vevők egyszerűen továbbkattintanak. Ha túl alacsonyra, az gyanút kelt – „vajon mi lehet a gond?”. Ezért fontos folyamatosan figyelni, hogyan alakul a környék piaca, és szükség esetén korrigálni.
Ebben nagy segítség lehet az Ingatlantájoló Árfigyelő funkciója: ha módosítod az árat, a rendszer automatikusan értesíti azokat a felhasználókat, akik az adott paraméterekre keresnek. Így a kedvezőbb ár azonnal több potenciális vevőhöz jut el.
Eladás helyett inkább vásárolnál? Töltsd le az OtthonTérkép alkalmazást iOS-re vagy Androidra, és böngéssz a legújabb akciók között!
Fotók, amelyek eladják az ingatlant – nem csak megmutatják
Az első benyomás ma szinte teljes egészében a fotókon múlik. A vevők a képek alapján döntik el, rákattintanak-e a hirdetésre, kérnek-e időpontot vagy továbbgörgetnek.
Ezért fontos, hogy a lakás:
-
rendezett,
-
tiszta,
-
átlátható,
-
kellemesen berendezett legyen.
Fotózás előtt érdemes úgy előkészíteni a házat, mintha egy különleges vendéget várnál: tedd el a személyes tárgyakat, teremts letisztult környezetet, és hozz létre egy-két hangulatos részletet (például egy virág, egy stílusos dísztárgy).
Most az ünnepek alatt pedig érdemes visszafogottabban dekorálni. A túl sok karácsonyi dísz elvonja a figyelmet a lakás valódi adottságairól, és nehezebben képzeli bele magát egy vevő. Egy finom, ízléses ünnepi hangulat jó hatású lehet, de kerüld a zsúfoltságot és a személyes ünnepi stílust.
A jó fény kulcsfontosságú: lehetőleg nappal, napsütésben fotózz. Minden helyiségről készíts több szögből képet, később ezekből tudod kiválasztani a legerősebb fotókat. És ne felejtsd el: egy alaprajz szinte kötelező. A vevők így látják át igazán a lakás beosztását.

A szöveg, amely elad – nem csak informál
Minden lakásnak van története, karaktere, előnyei. Ezeket érdemes olyan formában megmutatni, hogy az olvasó már a sorokból érezze, milyen lehet ott élni.
Néhány jó kérdés, amit érdemes átgondolni:
-
Miért szerettél ott élni?
-
Mi az az előny, amit a vevők leginkább keresnek?
-
Milyen élethelyzetre ideális az ingatlan? Fiatal párnak? Nagycsaládnak? Befektetőnek?
Ha elképzeled az ideális vevőt, könnyebben írsz neki releváns, meggyőző szöveget.
Ha pedig nem vagy a szavak embere, vagy a sima hirdetésnél valami sokkal ütősebbet szeretnél, akkor válaszd az Ingatlantájoló 120 napos kiemelési csomagját, amely cikkírást is tartalmaz. Így ingatlanodról önálló cikk jelenhet meg az Otthontérkép Magazinban, sőt hirdetésed még az Ingatlantájoló közösségi média oldalaira is kikerül.

Legyél szem előtt: használd ki a kiemelések és a licitrendszer előnyeit
A legtöbb vevő az első istaoldalakat böngészi át – ezért fontos, hogy a hirdetésed előrébb szerepeljen a találati listán. Ebben segít az Ingatlantájoló innovatív licitrendszere: kreditjeiddel licitálhatsz a lista legjobb helyeiért, így sokkal nagyobb az esélye annak, hogy a vevők rákattintanak.
A rendszer nagy előnye, hogy mindenki egyenlő feltételekkel indul: a magánhirdetés ugyanúgy felkerülhet az élre, mint egy nagy ügynökség kínálata.
Hirdess akár euróban is – ha a környéken sok a külföldi vevő
Egyes területeken – például Budapest belvárosában, a Balatonnál vagy az osztrák határ közelében – rengeteg a külföldi érdeklődő. Ilyenkor különösen hasznos, hogy az Ingatlantájolón euróban is megadhatod az árat. A rendszer automatikusan átváltja az összegeket az MNB árfolyama alapján, így az ár mindig naprakész és összehasonlítható marad.
Összegzés
Az ingatlaneladás akkor lesz igazán sikeres, ha tudatos döntéseken alapul: jó felületválasztás, reális ár, profi fotók és meggyőző szöveg. Az Ingatlantájoló minden eszközt biztosít ahhoz, hogy a hirdetésed ne csak megjelenjen, hanem valóban a megfelelő vevő elé kerüljön.