Dizájn

Munka a négy fal között – Legyen inspiráló, és kényelmes dolgozó szobád könnyedén

Napjainkban rengeteg olyan ember van, aki teljes mértékben otthonról tudja végezni a munkáját, emellett egyre több cég támogatja a hibrid munkavégzést is

Megosztás:
Napjainkban rengeteg olyan ember van, aki teljes mértékben otthonról tudja végezni a munkáját, emellett egyre több cég támogatja a hibrid munkavégzést is. Mindezek miatt otthonunkban igyekeznünk kell olyan helyet kialakítani, ahol szívesen dolgozunk, kényelmesen, és inspiratívan érezzük magunkat. Mai cikkünkben nem csak a megfelelő dolgozó szoba kialakításáról ejtünk majd néhány szót, hanem példát is mutatunk arra, mások hogyan oldják meg ezt a kérdést.

Egy dolgozószoba berendezése nemcsak esztétikai szempontból fontos, hanem az elrendezés és a funkcionalitás szempontjából is. Legyen bármilyen a lakás többi részének felszerelése, a dolgozószoba berendezése a mi ízlésünket, stílusunkat kell kifejezze, igényünkre, életvitelünkre kell lennie szabva úgy, hogy abban jól érezzük magunkat hosszútávon is. Íme néhány tényező, amelyeket érdemes átgondolni, mielőtt nekilátunk a dolgozószoba berendezésének:

  1. Funkció és tevékenység: Először is, gondoljuk át, hogy milyen tevékenységekhez fogjuk használni a dolgozószobát. Vállalkozóként dolgozunk otthonról? Vagy csak alkalmanként használjuk irodai feladatokra? A tevékenységek alapján döntést hozhatunk a szükséges bútorok, berendezési tárgyak és eszközök kiválasztásáról.
  2. Méret és elrendezés: Fontos, hogy mérlegeljük a rendelkezésre álló helyet és az elrendezést. Ezek az információk segítenek abban, hogy kiválasszuk a megfelelő méretű bútorokat és elhelyezzük őket a szoba optimális kihasználása érdekében.
  1. Ergonómia: Mivel a dolgozószobában hosszabb időt fogunk tölteni, fontos, hogy a bútorok és az eszközök ergonómikusak legyenek. Válasszunk olyan irodai széket, amely támogatja a megfelelő testtartást és kényelmesen lehet rajta ülni hosszabb ideig. Gondoljunk az asztal magasságára is, hogy megfelelően illeszkedjen a testünkhöz.
  2. Tárolási lehetőségek: A dolgozószobában valószínűleg szükség lesz tárolóhelyekre dokumentumoknak, fájloknak, irodaszernek és más munkaeszközöknek. Gondoljuk át, hogy milyen típusú tárolási lehetőségekre van szükségünk, például polcokra, fiókokra, szekrényekre vagy akár egy polcos könyvszekrényre.
Hasonlóképpen gondolkoztak ebben a mosonmagyaróvári családi házban is, ahol a dolgozószobában a letisztult bútorok mellett, nagy ablakokon árad be a természetes fény, ami elengedhetetlen a hatékony munkavégzéshez. A szoba nem kapott sok felesleges kiegészítőt, így nincs, ami elvegye a figyelmét a dolgozó családtagnak.

Természetesen, ebben a budapesti, prémium ingatlanban is helyet kapott egy dolgozószoba, tágas terekkel, sok fénnyel, klímával és tárolórészekkel kialakítva. Bele sem gondolunk egy klímának milyen fontos szerepe lehet egy dolgozószobában, hiszen nagy hatással lehet a közérzetünkre, ami munka közben igen fontos.

Szintén Budapesten bukkantunk egy exkluzív ingatlanra, ahol minden részletre kifejezetten odafigyeltek. Dolgozószoba helyett itt csupán egy dolgozó sarok került kialakításra, ami tökéletes kivitelezés abban az esetben, ha nincs lehetőségünk egy egész szobát neki szentelni. Itt kellemes helyen, a terasz bejárat mellett kapott helyet az íróasztal, ami remek választás, hiszen a folyamatosan mozgó friss levegő remek hatással van az agyra, és annak aktivitására.

Címkék:
avatar

Az Otthontérkép Magazin az ingatlanpiac és lakáskeresés világában nyújt értékes információkat, útmutatásokat és inspirációt olvasóinak. A magazin cikkei nemcsak a legújabb ingatlanpiaci trendeket és híreket dolgozzák fel, hanem lakberendezési tippeket, befektetési tanácsokat és építkezési ötleteket is kínálnak. Az Otthontérkép Magazin célja, hogy segítse az olvasókat a tudatos lakásvásárlásban, -bérlésben, valamint otthonaik kényelmes és stílusos kialakításában.