A hirdetés nem csupán egy szükséges rossz, az eladó lakás számára ez az első benyomás, így ha jól csináljuk, rengetegen szeretnék majd megnézni személyesen is a lakást, ha pedig rosszul, hetekig meg sem csörren a telefon.
A jó fotó nem mellékes!
Az új otthont keresők megszólításához kulcsfontosságúak a jó fotók. Manapság már a korszerűbb telefonokkal is lehet remek képeket készíteni, elég néhány apróságra figyelni. Először is: ne fotózz este, lámpafényben, annál nincs depressziósabb, mint egy sötétedés után fényképezett lakás. Ha szürke, esős az idő, várj pár napot, amíg elegendő a természetes fény. Ha neked nincs megfelelő eszközöd, kérj segítséget egy fotózáshoz jobban értő baráttól vagy rokontól. Ha pedig egy különösen nagy értékű, exkluzív ingatlanról van szó, akkor egy profi fotós ára is simán megtérül. Végül pedig: mindig tölts fel alaprajzot is az ingatlanról.
A jó képekhez persze nem csak jó kamera/telefon kell, hanem az is, hogy a lakás rendezetten, kultúráltan nézzen ki. A legtipikusabb hibák a szanaszét hagyott ruhák, szemét, mosatlan edények. A cél az, hogy a képek láttán úgy érezzék a nézelődők, hogy ide már csak beköltözni kell, és mindenki bele tudja magát képzelni az otthonba.
Informatív, pontos, részletes
Ha a vizuális résszel megvagyunk, írjunk hozzá egy jó szöveget, amiben kidomborítjuk az ingatlan előnyeit és legfontosabb tulajdonságait. Vigyázzunk, hogy ne eresszük túl bő lére, mert a sok információ közt elvész a lényeg. Az adatlapot viszont töltsük ki legjobb tudásunk szerint.
Mire idáig eljutottunk a hirdetésfeladásban, már biztosan alaposan átgondoltuk, hogy mennyit érhet valójában az ingatlanunk, és nyilván túl vagyunk jó néhány kör tájékozódáson is. Ha még mindig tanácstalanok lennénk, használjuk a neten fellelhető ingatlankalkulátorok valamelyikét, de legyünk realisták: akárcsak mi, a vevő is jó üzletet szeretne csinálni. Persze, ha elsőre nem találjuk el azt az árat, ami érdeklődést generál, akkor sincs semmi baj, később még lehet korrigálni. Sőt, erről értesítést is kapnak mindazok, akik a miénkhez hasonló ingatlant keresnek és feliratkoztak az Ingatlantájoló Árfigyelő szolgáltatására.
Ha pedig megvan a hirdetésünk, jók a képek, jó a szöveg, akkor jön az, hogy minél több embert érjünk el a hirdetéssel. Az Ingatlantájoló például számtalan, az értékesítést támogató szolgáltatást is nyújt. Itt egyszerűen, pár kattintással feladhatjuk hirdetésünket, majd választhatunk a kiemelési csomagok közül. Attól függően, hogy melyik kiemelési csomagot választod, megjelenhet a hirdetésed a közösségi médiában is, amivel további több ezer érdeklődőt érhet el, sőt, akár partneroldalainkon, az ingatlanajánló dobozokban rengetegen találkozhatnak a hirdetésükkel.