Pénz

Csak hirdetnéd, vagy el is akarod adni ingatlanodat?

Egyáltalán nem mindegy

Megosztás:
Egyáltalán nem mindegy. Ha csak hirdetnéd, hirdesd nyugodtan, megteheted ezt több online ingatlanhirdető portálon, vagy akár a buszmegállóban egy cetlire kiragasztva is. De, ha el is akarod adni, akkor ennél jóval többre lesz szükséged. Először is nem mindegy, hol hirdetsz, másodszor nem mindegy, hogy hogyan. Ebben szeretnénk most segíteni!

Válaszd ki és érd el a megfelelő célcsoportot!

A sikeres ingatlaneladás olyan, mint egy jól felépített kártyavár. Ha minden lap a helyén van, akkor eléri célját, azonban, ha egy lap hiányzik, másodpercek alatt összedől. Ezért fontos, hogy a célcsoport alapján szabd személyre hirdetésedet, hogy az a lehető legvonzóbb legyen a potenciális vevők számára. Ebben nagy jelentőséggel bír, hogy milyen hirdetési portált választasz. Az Ingatlantájoló ebben a tekintetben előnyös választás, mivel olyan platform, ahol mind a városi, mind a vidéki ingatlanok iránt megtalálhatók érdeklődők, így elég széles célcsoportot érhetsz el. Ráadásul a kiemelési csomagokban foglalt szolgáltatások ennek az esélyét még tovább növelik. Már a legkisebb, 14 napos csomag, esetén is lehetővé válik 20 kép feltöltése, aminek stratégiai jelentősége van az ingatlaneladásnál, de választhatsz 30, 60 vagy 120 napos csomagot is. A kiválasztott csomagtól függően hirdetésed akár az Ingatlantájoló facebook oldalán vagy partneroldalain is megjelenhet.

Az ár sorsdöntő lehet

Az ingatlan általában a legtöbb embernek a legnagyobb értékű vagyontárgya, így egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi pénzt sikerül érte szerezni, de főként, hogy azért a pénzért mit lehet vásárolni. Éppen ezért mindenki szeretné a lehető legjobb árat kapni az ingatlanáért – de mi van akkor, ha éppen ez áll a siker útjában? Mivel mindenki jó üzletet szeretne kötni és a végén mindenki elégedett szeretne lenni, rendkívül fontos, hogy reális árat szabjunk meg. Érdemes tehát tájékozódni, alaposan megnézni, hogy a környékünkön milyen ingatlanok és milyen összegért keltek el, mi az, amit valóban érdemes elkérni a lakásunkért. Olyan ez, mint egy állásajánlatnál a béralku: ha túl alacsony összeget mondunk, komolytalannak tűnhetünk (vajon milyen hibái lehetnek a lakásnak, amiről nem tudunk, hogy ilyen olcsón adják?), ha viszont túl sokat, akkor csak nevetnek egyet és tovább görgetnek. Szerencsére akkor sincs veszve semmi, ha feltűnően sokáig nem jönnek az érdeklődők. Ilyenkor érdemes árat csökkenteni, amiről az Ingatlantájoló Árfigyelő szolgáltatásának köszönhetően minden érdeklődő naponta tájékoztatást kap, aki beállította a Hírfigyelőt.

Fotó, fotó, fotó

Akár lakást vagy nyaralót vásárolna, akár befektetési céllal keres valaki ingatlant, általában a szívére hallgat, vagyis rendkívül fontos az első benyomás, ezt pedig leginkább fotókkal tudjuk megadni. Senki sem kattint egy olyan hirdetésre, ahol nincsenek fényképek, a vonzó fotókra azonban automatikusan ráklikkelnek, még akkor is, ha nem pont olyan ingatlant keresnek, mint a miénk.

Az erős, figyelemfelkeltő hirdetéshez tehát elengedhetetlenek a jó fényképek. Hogy tudjuk ezt előállítani? Először is nézegessük az ingatlant más szemével! Képzeljük el, hogy holnap ellátogat hozzánk a kedvenc sztárunk. Hozzuk olyan állapotba az ingatlant, mintha neki szeretnénk imponálni, rakjunk rendet, pakoljuk el a fogkeféket, tegyünk az asztalra virágot, vegyük elő a legféltettebb díszpárnákat és dekortágyakat! Ha ez megvan, már csak arra kell várni, hogy kisüssön a nap, és kezdhetjük is a fotózást, de előtte feltétlenül töröljük meg az objektívet, mert maszatos kamerával készült fotón a legszebb lakás is kissé kísértetház jelleget kap.

Fotózzunk le minden helyiséget, azoknak is a legelőnyösebb részeit, többször, több szögből is, hogy legyen miből válogatni. Készítsünk kinti fotókat is a házról és a kertről, szintén a legszebb részekre koncentrálva. Nálunk jobban senki sem ismeri az ingatlanunkat, használjuk ezt az előnyt bátran! Az utómunkával se fukarkodjunk, de ha nem értünk hozzá, a legtöbb képszerkesztőben van automatikus javítás funkció, ami csodát tud tenni. Készítsünk alaprajzot is, ha nincs más, egy „Móricka rajz” is megteszi, kockás papíron, vonalzóval.

Írjunk egy jó szöveget!

A jó kereskedő ugyebár lyukat beszél a vásárló hasába. A legtöbb embernek persze nincsenek ilyen vérbeli kereskedői kvalitásai, de a saját lakásáról bárki tud úgy beszélni, hogy az egy elképesztően vonzó lehetőség legyen, hiszen nála jobban senki sem ismeri minden zegét és zugát, a pincétől a padlásig. Írjunk tehát egy jó szöveget arról, hogy mitől értékes az ingatlan, domborítsuk ki bátran az előnyeit, nyíljanak azok a szóvirágok! Arra azért vigyázzunk, hogy nehogy túltoljuk, de legfőképpen maradjunk a valóság talaján, semmiképp se hazudjunk, mert annak sosincs jó vége. A hátrányokat is meg lehet említeni, de ne úgy, mint valami sorscsapást, hanem inkább, mint adottságot: ez van. Lehet, hogy másnak pont bejön, sosem lehet tudni. Az is jó módszer, ha elképzeljük az ideális vásárlót, akinek tökéletesen megfelelne az ingatlanunk, például a másfél szobás, belvárosi lakásunkhoz a 30-as évei elején járó, még családalapítás előtt álló, már nem pályakezdő, jól kereső fiatalt és neki írjuk a hirdetés szövegét, reflektorfénybe helyezve az ingatlannak azokat a tulajdonságait, amik éppen neki lehetnek fontosak.

Nem vagy a szavak embere? Segítünk!

Ha hirdetésszöveget nem is írhatunk helyetted, abban tudunk segíteni, hogy eladó ingatlanodról újságcikk íródjon. Az Ingatlantájoló 120 napos kiemelési csomagjának része ugyanis, hogy ingatlanodról profi újságíró ír egy cikket, amely az Otthontérkép Magazinban, illetve partneroldalainkon, (pl. Mfor, Privátbankár, Infostart) is megjelenik. Amennyiben ezt a kiemelési csomagot választod, kollégánk felveszi Veled a kapcsolatot, és egy rövid beszélgetés után megírja a cikket, amit megjelenés előtt jóváhagyhatsz. Ugye milyen menő? Igazi újságírónak adhatsz interjút, mint a sztárok!

 

Az első helyre szeretnél kerülni a találati listán, amikor egy vevő új otthont keres? Licitálj az első helyekre az Ingatlanájoló forradalmi és kiváló ár-érték arányú licit szolgáltatásával. Most még a sokat hirdető ingatlanirodákat is könnyen megelőzheted!

 

Maradj mindig jól látható!

Az Ingatlantájoló páratlanul hasznos, 3 szintű licitrendszerének köszönhetően hirdetésed nem kell, hogy idővel legördüljön, hanem a kreditek segítségével mindig a listaoldalak élén maradhat. Ebben a rendszerben az a legjobb, hogy az egyéni hirdetők és a kisebb, nagyobb irodák között nem tesz különbséget, ugyanolyan feltételekkel kerülhetnek a legjobb helyekre a hirdetéseik.

Itt euróban is hirdethetsz!

Az Ingatlantájolón az a lehetőség is adott, hogy euróban hirdesd az ingatlanodat, ami azért is szerencsés, mert így az árfolyamkockázat is elkerülhető. Ráadásul, ha az ingatlan olyan helyen található (pl.: Budapest belvárosa, Balaton vagy az osztrák határ környéke), ami a külföldiek számára is érdekes lehet, akkor még nagyobb az esély, hogy az otthonod rekordidő alatt elkel. Az árak euróban történő hirdetése során is egyszerűen összehasonlíthatóvá válnak, hiszen a rendszer az MNB napi árfolyama alapján kalkulálja az árakat, így az forintban is látható lesz az látogatók számára, és az ár szerinti listázás esetén is pénznemektől függetlenül teszi sorrendbe az eladó ingatlanokat.

 

Ingatlant hirdetnés akár forintban, akár euróban? Próbáld ki most egyedülálló szolgáltatásainkat! Amennyiben az Ingatlantájolón hirdetsz, igény szerint, a 120 napos csomagunk részeként, szerkesztőségünk cikket is ír ingatlanodról, amely négy partneroldalunkon is megjelenhet, így még gyorsabban értékesítheted ingatlanodat!

 

 

avatar

Az Otthontérkép Magazin az ingatlanpiac és lakáskeresés világában nyújt értékes információkat, útmutatásokat és inspirációt olvasóinak. A magazin cikkei nemcsak a legújabb ingatlanpiaci trendeket és híreket dolgozzák fel, hanem lakberendezési tippeket, befektetési tanácsokat és építkezési ötleteket is kínálnak. Az Otthontérkép Magazin célja, hogy segítse az olvasókat a tudatos lakásvásárlásban, -bérlésben, valamint otthonaik kényelmes és stílusos kialakításában.