Pénz

Nem lehet elég korán kezdeni: lenyűgöző tinik, akik sikeres céget építettek

A tinédzserekről gyakran gondoljuk, hogy csak a videojátékokkal és a TikTokkal töltik az idejüket

Megosztás:

A tinédzserekről gyakran gondoljuk, hogy csak a videojátékokkal és a TikTokkal töltik az idejüket. Pedig ez nem mindenkinél van így, van, aki már a kamasz éveiben bámulatos üzleti érzékkel veti bele magát a nagybetűs életbe. Cikkünkben olyan lenyűgöző fiatal vállalkozókat mutatunk be, akik nem várták meg, amíg "elég idősek lesznek" ahhoz, hogy álmaikat valóra váltsák.

Ezek a fiatalok bebizonyították, hogy a kor nem akadálya a sikernek. Ha van egy jó ötleted, elszántságod és hajlandó vagy keményen dolgozni, akkor bármit elérhetsz. Legyen szó a szenvedélyedről, egy piaci résről, vagy egy innovatív ötletről, a lehetőségek tárháza végtelen.

Aki már a második áruházát nyitja

Egy amerikai középiskolás, Caleb Hubert született vállalkozó. Miközben a legtöbb kortársa az iskolai dolgozatokkal van elfoglalva, Caleb állatfelszerelésekkel foglalkozó áruházláncát építi. 

Caleb szenvedélye már gyerekkorában megmutatkozott. Rendszeresen látogatta az Aberdeen-i "Noah's Critters" nevű állatos boltot, ahol azért dolgozott, hogy legyen elég pénze újabb halakra. Otthon pedig az egy majd két akváriumból hamarosan több tucat akvárium lett - míg végül édesanyja már nem igazán örült a hobbijának.

Amikor aztán a helyi Wallmart áruház bezárta az akvarisztikai részlegét, Caleb kihasználta a helyzetet, felvásárolta a feleslegessé vált halakat, és önálló boltot nyitott nekik, megalapozva ezzel vállalkozói karrierjét. Így két legyet ütött egy csapásra, még többet foglalkozhatott a kedvtelésével, és az otthonukat ellepő akváriumok is új otthonra találtak Caleb’s Aquatics nevű halkereskedésében.

De Caleb nem ült a babérjain túl sokáig, idén februárban első üzlete mellett megnyitotta a Heads to Tails elnevezésű új boltját, ahol már kutyáknak, macskáknak való kiegészítőket is árul. A motivációja az volt, hogy a Dél-Dakotai Aberdeen-ben az ő ízlésének megfelelő prémium minőségű tápok és felszerelések eddig nem voltak elérhetők.

A magántanuló, aki autókozmetikát nyitott 

Úgy tűnik, az autós szenvedély fiatalon kezdődik! Itt van Roman Clowes, egy 15 éves vállalkozó, aki Macclesfield városában indította el autókozmetikai vállalkozását. Roman szenvedélye az autók iránt már gyerekkorában megmutatkozott, és miután megtanulta használni édesapja magasnyomású mosóját, úgy döntött, sokkal jobb, ha pénzt is keres hobbijával.

Így született meg vállalkozása, az MSR Valeting.  Mobil szolgáltatásával elérhető áron kínál autókozmetikát Macclesfield lakóinak. Ügyfelei számos csomagból választhatnak, amelyek tartalmazzák például az autóbelső tisztítását, a kátrány eltávolítását, vagy akár ablakfóliák cseréjét.

A nagyvállalatoktól eltérően Roman számára nem a profit a legfontosabb, időt szán autóira, hogy tökéletes munkát végezhessen. Ahogy fogalmaz: "A hagyományos autómosók nem olyan részletesek, mint egy igazi autókozmetikus. Én alaposan végigmegyek a folyamaton, akár többször is ellenőrzöm az eredményt, hogy minden makulátlan legyen."

Roman, aki otthon tanul, hálás a Macclesfield-i közösség támogatásáért. Habár még a kezdeti fázisban van, vállalkozása szépen fejlődik. Elkötelezettsége és erőfeszítései hűséges ügyfélkört eredményeztek számára. Apró trükkjei, mint például a névjegykártya-osztogatás (ebben segítségére van nyomdász édesapja), szintén segítik üzlete felfuttatását.

Aki hétévesen felépített egy márkát, hogy a szülei ne mondjanak nemet a nyalókára

A mindennapokban Alina Morse átlagos elsőéves egyetemista, aki ugyanazokkal a kihívásokkal küzd, mint kortársai. Csakhogy van egy apró különbség, ő mára felépített egy amerikai mércével mérve is sikeres céget, aminek termékei minden nagyobb boltban kaphatóak.

Alina története mesebeli: hét évesen álmodta meg első vállalkozási ötletét, amivel egy nagyon is létező problémára keresett megoldást: édességet szeretett volna enni anélkül, hogy szülei nemet mondanának. Utánanézve megtudta, hogy a fogszuvasodás az amerikai gyerekek legnagyobb egészségügyi problémája, ezért eldöntötte, hogy ezen változtatni kell.

Cége, a ZolliCandy ma már az USA leggyorsabban növekvő cukormentes édességeket gyártó vállalata, termékeit a legnagyobb áruházláncok forgalmazzák. 

Gyerekkora nem volt hétköznapi: szabadidejét kutatás-fejlesztéssel, beszerzői találkozókkal, interjúkkal és utazásokkal töltötte. Alina kiemeli, hogy a többségében hagyományos, örökölt márkákkal teli édességiparban fiatal női vállalkozóként nehéz volt megtalálnia a hozzá közel álló embereket. 

Ezért mostanra, elsőéves egyetemistaként számára rendkívül fontos a hasonló gondolkodású társakból álló közösség. Az általa alapított non-profit szervezeten keresztül, a "The Million Smiles Initiative"-en keresztül is aktívan segíti az iskolákban zajló egészségmegőrző és vállalkozói szemléletű oktatást.

A lány, aki a világ legfiatalabb milliárdosa lett

Ha őszinték akarunk lenni, a 19 éves brazil diáklány Livia Voigt nem saját érdemei okán lett a közelmúltban a világ legfiatalabb milliárdosa: ő ugyanis a WEG, Dél-Amerika legnagyobb villanymotorgyártó cégének egyik örököse. De hát jó helyre születni is tudni kell! 

Livia jelenleg nagyjából 1.1 milliárd dolláros vagyonnal rendelkezik, amelyet a céget alapító nagyapjától örökölt, kezében van a vállalat részvényeinek nagyjából 3 százaléka. A lány egyébként egyetemre jár, és a cégben egyelőre nem tölt be semmilyen döntéshozói pozíciót.  

Ha te nem vagy ilyen szerencsés - már hogy nem örököltél nagyobb összeget például egy amerikai nagybácsitól, nem nyertél a lottón, illetve nincs nagyobb kezdő tőkéd nyitni egy pitypangboltot -, keresgélj állások között hazánk egyik legrégibb állásportálján, a

jobinfo.hu

-n!

 

 

avatar

Az Otthontérkép Magazin az ingatlanpiac és lakáskeresés világában nyújt értékes információkat, útmutatásokat és inspirációt olvasóinak. A magazin cikkei nemcsak a legújabb ingatlanpiaci trendeket és híreket dolgozzák fel, hanem lakberendezési tippeket, befektetési tanácsokat és építkezési ötleteket is kínálnak. Az Otthontérkép Magazin célja, hogy segítse az olvasókat a tudatos lakásvásárlásban, -bérlésben, valamint otthonaik kényelmes és stílusos kialakításában.