A "fizetés időben érkezik", "modern irodai környezet", vagy éppen a "betanítás biztosított" típusú ígéretek gyakran válnak a humor tárgyává, rávilágítva arra a szakadékra, amely a munkáltatói kommunikáció és a valós munkavállalói igények között tátong.
Miközben egy friss nemzetközi kutatás szerint a munkavállalók közel kétharmada szívesen váltana munkahelyet jobb fizetés és rugalmasabb munkafeltételek reményében, az álláshirdetések világában még mindig gyakran találkozunk olyan "csábító" ajánlatokkal, mint az ingyen kávé, vagy a céges pingpongasztal.
“Angol tudósok megállapították”
Egy angol elemző cég vette a fáradtságot, és megvizsgálta, hogy az egyik legnagyobb álláskereső portálon közzétett hirdetésekben mit milyen gyakran ajánlanak a cégek. Eredményeik alapján minden második hirdetésben legalább egy olyan “juttatás” szerepelt, amit a munka törvénykönyve amúgy kötelezően előír.A szigetországban a három leggyakoribb gáláns (ám valójában alapvető és kötelező) ajánlat a következő volt: aranyérmes a nyugdíjjárulék befizetése a dolgozó után, ezüstérmes a 20 nap fizetett szabadság, míg a harmadik helyre befutott a táppénz. Emellett gyakran került még elő, az ingyenes parkolás, az ingyen tea, a céges gyümölcs, a pizzarendelés, a babzsákfotel és a vállalati tombola. De a nagylelkűségi verseny győztese mégiscsak az a hirdető, aki ingyen ivóvizet ajánlott a szerencsés jövőbeli kollégának.
Mielőtt nagyon kinevetnénk az angolokat, érdemes megjegyezni, hogy a magyar álláshirdetések sem festenek jobb képet. Nálunk sem ritka, hogy a “Mit ajánlunk” részben felsorolják a fizetett szabadságot és táppénzt, sőt, sokszor azt is, hogy a munka bejelentett, és nem feketén fizetnek.
Ezek mellett pedig aratnak az olyan semmitmondó jolly jokerek, mint a
- motiváló vállalati légkör,
- tanulási lehetőség,
- kulturált munkakörülmények,
- na és persze az örök adu ász: a dinamikus, fiatalos csapat.
Ha mérnöki állást keresel, kis szerencsével jelentkezhetsz oda, ahol van céges zuhanyzó, és lehetsz autószerelő, akinek jár a bejelentett alapbér, műszak- és túlórapótlék!
És ha azt gondolnánk, ennél már nem lehet kínosabb a helyzet, akkor jönnek azok a hirdetések, ahonnan simán lefelejtették a “Mit ajánlunk” szekciót. Mulatságos módon ebben a csoportban felülreprezentáltak azok a cégek, akik viszont több írott oldal terjedelemben sorolják a leendő kötelezettségeinket és saját elvárásaikat.
Ha hirdetést adna fel, keresse a
jobinfo.hu ügyfélszolgálatát,
ahol segítenek elkerülni a fentiekhez hasonlóan kínos hirdetési szövegeket; szükség esetén tanácsokkal szolgálnak arra vonatkozóan, mi lehet az, ami megfoghatja az álláskereső figyelmét. Ne legyünk naívak: elsősorban mindenképpen a bérezés. Jó esetben bruttóban megadva.
A hirdetési csomagokról
itt
tud tájékozódni.