Pénz

Miért, kikkel és hogyan! Ezek lesznek a nagy kérdések a jövő munkahelyein

A munka világa alapjaiban változik meg, és aki versenyben akar maradni a tehetségekért, annak egy dolgot azonnal meg kell értenie: ma már nem elég jó fizetést kínálni.

Megosztás:

A munka világa alapjaiban változik meg, és aki versenyben akar maradni a tehetségekért, annak egy dolgot azonnal meg kell értenie: ma már nem elég jó fizetést kínálni. A munkavállalók tudják, mit akarnak – és készek is lépni, ha ezt nem kapják meg. A Randstad 2025-ös Workmonitor kutatása világosan megmutatja, mire számíthatnak a munkáltatók, és mit várnak el a dolgozók.

A világ több mint 30 országában végzett felmérés több mint 26 000 munkavállaló véleményére épül, köztük magyarokéra is. A tanulság egyértelmű: új munkahelyi értékrend formálódik, ahol a miért, a hogyan és a kikkel legalább annyira fontos, mint maga a munka.

  1. Miért? – A személyre szabottság motivál
A munkavállalók egyre tudatosabbak: fontos számukra, hogy a munkájuk összhangban legyen a saját értékeikkel és életcéljaikkal. Már nem elég csak „jó állást” kínálni – a munkaadóknak az emberek értékrendjéhez kell igazodniuk.
  • Értékalapú döntések: 48%-uk világszerte, és 42%-uk Magyarországon nem fogadna el állást, ha a cég értékrendje nem egyezik a sajátjával.
  • Karriercélok: Egyre többen mondanak fel a fejlődési lehetőségek hiánya miatt (globálisan 31%, itthon 24%).
  • Egyensúly mindenek felett: A munka-magánélet egyensúlya idén először előzi meg a fizetést, mint fő motivációs tényező.
  • Rugalmasság: Nőtt azok aránya, akik rugalmas munkaidőt (globálisan 65%, itthon 54%) és munkavégzési helyet (globálisan 60%, itthon 51%) tapasztalnak.
A munkavállalók olyan munkahelyet keresnek, ahol nemcsak dolgozni tudnak, hanem fejlődni is – ehhez viszont még bőven van hova fejlődniük a cégeknek is.
  1. Kikkel? – A közösséghez tartozás érzésének előmozdítása
A jó közösség nem extra, hanem alapelvárás. A munkavállalók több mint 80%-a szerint a valahova tartozás érzése javítja a teljesítményt – és 55% simán otthagyna egy céget, ha ezt nem érzi (Magyarországon 53%).
  • Mérgező munkahelyek: 44% már mondott fel mérgező kultúra miatt – itthon ez 37%.
  • Valódi önmagunk: 62% (HU: 60%) még mindig rejtegeti önmaga egy részét a munkahelyén.
  • Bizalom és méltányosság: Bár sokan érzik, hogy megbecsülik őket, a méltányosság terén sok a hiányosság. A dolgozók fele úgy látja, a cége nem tesz eleget a méltányosságért.
  • Befogadás: A dolgozók csupán fele bízik abban, hogy a munkáltatója valóban befogadó környezetet biztosít.
A munkavállalók nemcsak jól akarják érezni magukat – hanem önmaguk is akarnak lenni. És ha ezt nem kapják meg, továbbállnak.
  1. Hogyan? – Esélyteremtés a képzettségen keresztül
A gyors technológiai fejlődés közepette a tanulás és fejlődés már nem extra, hanem alapelvárás. A munkavállalók egyértelműen jelezték: csak oda mennek – és ott maradnak – ahol fejlődhetnek is.
  • A képzés fontossága: 44% nem vállalna munkát, ha nincs lehetőség jövőálló készségek fejlesztésére, és 41% (HU: 33%) már felmondott emiatt.
  • Felelősségmegosztás: Bár a dolgozók egy része saját felelősségének érzi a fejlődést, a többség szerint ez elsősorban a munkáltató dolga.
  • Átképzési hiányosságok: A cégek 90%-a szerint kötelességük lehetőséget biztosítani – de több mint felük nem tudja, hogyan.
  • Méltányosság a képzésekben: Ma még főleg a fiatalok és a vezetők férnek hozzá ezekhez a lehetőségekhez – a cél viszont az, hogy mindenki esélyt kapjon a fejlődésre.
A jövő nem a legolcsóbb, hanem a legfelkészültebb munkaerőről szól – ehhez pedig a cégeknek proaktívan támogatniuk kell a folyamatos tanulást.

 

Összegzés: A cégek, amelyek képesek választ adni a „miért?”, „kikkel?” és „hogyan?” kérdéseire, nemcsak vonzóbb munkahelyek lesznek – hanem hosszú távon sikeresebbek is. A többiek? Nos, nekik marad a folyamatos toborzás… és az állandó fluktuáció.

 

Ha munkaerőre van szüksége, adja fel hirdetését hazánk egyik legrégebbi állásportálján, a jobinfo.hu-n, és kérjen hirdetésére egyedi kedvezményt! A weboldalon számos funkcióval támogatják hirdetését!

 

avatar

Az Otthontérkép Magazin az ingatlanpiac és lakáskeresés világában nyújt értékes információkat, útmutatásokat és inspirációt olvasóinak. A magazin cikkei nemcsak a legújabb ingatlanpiaci trendeket és híreket dolgozzák fel, hanem lakberendezési tippeket, befektetési tanácsokat és építkezési ötleteket is kínálnak. Az Otthontérkép Magazin célja, hogy segítse az olvasókat a tudatos lakásvásárlásban, -bérlésben, valamint otthonaik kényelmes és stílusos kialakításában.

Cikkajánló

slide 6 to 9 of 10