Lakáseladáson gondolkodsz, de nem tudod, hol kezdd? A sikeres ingatlaneladás nem pusztán arról szól, hogy feltöltesz egy hirdetést a netre. A megfelelő árképzés, a célcsoport pontos meghatározása, a profi megjelenés és a jól megválasztott hirdetési platform mind kulcsfontosságú ahhoz, hogy gyorsan és jó áron találj vevőt.
1. Ismerd meg, kinek lehet vonzó az ingatlanod
Mielőtt meghirdetnéd a lakást, gondold végig, kinek szól valójában az ajánlatod. Egy belvárosi garzon inkább fiatal párokat vagy egyedülállókat vonz, míg egy nagyobb kertvárosi ház ideális választás lehet családosok számára. Ha tudod, ki a célcsoportod, könnyebben tudsz nekik szóló szöveget írni, és olyan képeket, hangulatot mutatni, ami őket szólítja meg.
2. Reális ár nélkül nincs érdeklődés
A túl magas irányár a legtöbb érdeklődőt elriasztja. Tájékozódj a környék aktuális piaci árairól, és hasonlítsd össze az ingatlanodat hasonló adottságú lakásokkal. Ha mégsem jön elég megkeresés, ne félj árat módosítani — az Ingatlantájoló Árfigyelője automatikusan értesíti azokat a felhasználókat, akik a Tiédhez hasonló ingatlanokra állítottak be Hirdetésfigyelőt, így az árcsökkentés után azonnal új lendületet kaphat a hirdetésed.
Eladás helyett inkább vásárolnál? Töltsd le az OtthonTérkép alkalmazást iOS-re vagy Androidra, és böngéssz a legújabb akciók között!
3. A profi hirdetés fél siker
Egy átgondolt, informatív hirdetés és a jó minőségű fotók döntőek lehetnek. Ne csak a négyzetmétert és a szobaszámot tüntesd fel – mesélj az ingatlan előnyeiről, a környék hangulatáról, a közlekedésről és a közeli szolgáltatásokról is.
A képek elkészítése előtt tegyél rendet, selejtezz, takaríts, és próbáld meg otthonossá, tágassá tenni a helyiségeket. Ha bizonytalan vagy, kérj segítséget egy ismerőstől, aki ért a fotózáshoz – magasabb kategóriás ingatlan esetén pedig mindenképp megéri profi fotóst megbízni.

4. Emeld ki hirdetésedet az Ingatlantájolón
Az Ingatlantájoló, Magyarország egyik legnagyobb ingatlanhirdetési portálja, számos lehetőséget kínál arra, hogy hirdetésed kitűnjön a tömegből.
Ha kiemelési csomagot vásárolsz, akár 20 fotót is feltölthetsz, hirdetésed megjelenhet a portál közösségi médiafelületein és partneroldalain (például az Mfor.hu-n, a Privátbankár.hu-n vagy az Infostarton). A háromszintű licitrendszer pedig garantálja, hogy kreditjeiddel licitálva mindig előkelő helyen szerepeljen hirdetésed a keresési találatok között.
5. Légy látható cikkmegjelenéssel is
Ha a legnagyobb kiemelési csomagot választod, az Ingatlantájoló újságírói személyre szabott bemutató cikket írnak az ingatlanodról. Ez az Otthontérkép Magazinban és a partneroldalakon is megjelenik, így több tízezer potenciális érdeklődőhöz juthat el a hirdetésed – ez a lehetőség különösen hatékony a prémium kategóriás lakások esetében.

6. Gondolj a külföldi vevőkre is
Ha Budapest belvárosában, a Balatonnál vagy az osztrák határ közelében hirdetsz eladó ingatlant, érdemes az árat euróban is megadni. Az Ingatlantájoló automatikusan átváltja az árakat, így a külföldi érdeklődők is könnyen tájékozódhatnak, és közvetlenül kapcsolatba léphetnek veled.
Összegzés
A gyors és sikeres ingatlaneladás nem a szerencsén múlik, hanem a tudatos felkészülésen és a profi megjelenésen.
Ha jól meghatározod a célcsoportot, reálisan árazol, figyelsz a fotók és a szöveg minőségére, valamint kihasználod az Ingatlantájoló kiemelési lehetőségeit, jó eséllyel rövidebb idő alatt és jobb áron találod meg az ideális vevőt.