A sikeres ingatlaneladásnak számtalan apró trükkje van, és még jó néhány buktatót is felsorolhatunk, ami szabotálhatja, de legalábbis hosszú időre elhúzhatja az adásvétel megvalósulását. Mai cikkünkben a leggyakoribb buktatókat gyűjtöttük össze, de természetesen szót ejtünk arról is, hogyan kell egy ingatlant hatékonyan hirdetni.
Irreális árazás
Rengeteg értékes időt veszíthetünk azzal, ha nem megfelelően árazzuk ingatlanunkat. Sajnos sokan túlárazzák eladó lakásukat/házukat, így az ingatlan rendkívül hosszú időt tölthet a piacon. Meglepő módon ugyanakkor sok irreálisan árazott hirdetést is találhatunk, ami legtöbbször valószínűleg csak figyelmetlenségből fakad.
Az Ingatlantájolón például rendkívül egyszerű a
hirdetésfeladás
, néhány lépésben, mindössze 1 percet vesz igénybe a folyamat. Az egyszerűségét mi sem mutatja jobban, mint hogy az árat is milliós árként adhatjuk meg, azaz nem kell sok nullát bepötyögnünk. Sajnos sokan erre nem figyelnek, és a teljes árat adják meg, így egy néhány millió forintot érő ingatlant egyből sok milliárd forintért hirdetnek.
Meglepően sok ugyanakkor az olyan hirdetés, melyben irreálisan alacsony áron, pár tíz vagy pár száz ezer forintért hirdetnek egy ingatlant. Ez azért is nagy probléma, mert az ingatlant keresők így hiába állítják be szűrési feltételként éppen azt az ár intervallumot, amibe a mi hirdetésünk is tartozna, a listaoldalon egyáltalán nem fognak találkozni eladó ingatlanunkkal.
Hogy elkerüljük a fizetésképtelen érdeklődőket és ne egy babaház áráért kínáljuk ingatlanunkat, a következőkre kell ügyelnünk:
Milyen pénznemben, forintban vagy euróban adjuk meg az árat?
Jó hír, hogy az Ingatlantájolón már
euróban is hirdethet
. Így, ha ingatlana elhelyezkedéséből vagy exkluzivitásából adódóan Ön külföldi vevők érdeklődésére is számot tarthat, akkor ezzel több külföldi érdeklődőt érhet el.
Milyen mértékegységben – ezerforint, millióforint stb. - határozzuk meg az ingatlan árát?
Majd ellenőrizzük feltöltés után, hogy az érdeklődők mit látnak kívülről – érdemes nem az előnézetet ellenőrizni, hanem kikeresni a hirdetést szűréssekkel a hirdetési platformon!
És ne felejtsük el, hogy az ár fontos információkkal szolgál a kereslet számára, így érdemes azt hitelesen feltüntetni minden esetben.
Rossz minőségű képek
Ez tipikusan az a hiba, amire még mindig nagyon sokan nem figyelnek, pedig az érdeklődők a listaoldalakon található kezdőkép alapján döntik el, hogy melyik hirdetésre kattintanak. Ha pedig kattintanak, - a tapasztalatok legalábbis ezt mutatják – akkor is először a képeket nézik végig a hirdetésben, és csak akkor olvassák el a szöveget, ha a képek alapján tetszik nekik az ingatlan. Ennek roppant egyszerű oka van: rohanó világunkban annyira kevés idejük van az embereknek bármire is, hogy sokkal gyorsabb a képeket végig görgetni, mint először a szöveget elolvasni. Arról nem is szólva, hogy a világunk rendkívül vizuális, így az emberek sokkal érzékenyebbek a vizuális ingerekre.
Érdemes tehát kiváló minőségű, éles, nagy felbontású képeket készíteni. Ha bizonytalanok vagyunk, inkább kérjünk meg valakit, aki ért a fényképezéshez, és mindenképp figyeljünk arra, hogy a lakásban legyen rend és tisztaság, amikor a képeket készítjük, valamint hagyjunk le a képekről minden „szereplőt”, azaz se felnőttek és különösen nem gyerekek, valamint házi kedvencek se szerepeljenek rajta.
Túl rövid vagy túl hosszú hirdetésszöveg
Bár kétségtelen, hogy az érdeklődők a képeket nézik meg először, a képek csak felkeltik az érdeklődést az ingatlan iránt, a szövegnek ezt a figyelmet fent is kell tartania. Sokan esnek abba a hibába, hogy túl hosszú szöveget írnak, amiből még az is kiderül, hogy mikor ültették a rózsabokrokat a kertbe, és közben elvész a lényeg. Még nagyobb azonban azoknak a száma, akik túl rövid hirdetésszöveget írnak, amiből jóformán semmilyen plusz információt nem tudunk meg az alapadatokon kívül. Ezen kívül kiemelten fontos, hogy figyeljünk a helyesírási hibákra is. Még a legjobb helyesírók is számtalan gépelési hibát vétenek, ezért a végén nem árt még egyszer végig olvasni a szöveget.
Nem a megfelelő helyen hirdetünk
Ahhoz, hogy hirdetésünkkel tényleg elérjük a potenciális érdeklődőket, érdemes olyan ingatlanhirdetési portálnál hirdetni, amely sokak által ismert, régóta van a piacon, és olyan hatékony kiemelési lehetőségeket nyújt, ami máshol nem található meg, vagy legalábbis nem ugyanolyan minőségben, vagy nem ugyanolyan kedvező áron.
A 2005 óta az ingatlanhirdetési piac egyik legmeghatározóbb szereplőjének számító
Ingatlantájolót
éppen a fenti okok miatt érdemes választani. Mutatjuk, mennyi nagyszerű lehetőséggel várja hirdetőit az Ingatlantájoló.
Az Ingatlantájoló egyszerű és gyors!
Az Ingatlantájoló az ország egyik leggyorsabban betöltődő ingatlanhirdetési portálja, ahol ráadásul nagyon egyszerűen, néhány lépésben, mindössze
1 perc alatt feltölthetjük hirdetésünket
. Hirdetésünk ezután azonnal megjelenik egyszerre két oldalon, az ingatlantajolo.hu-n és az otthonterkep.hu-n is teljesen ingyenesen és ezután választhatunk a különböző kiemelési csomagok közül.
Ingatlana itt mindig szem előtt lehet!
Az Ingatlantájoló 3 szintű licit-rendszerének köszönhetően hirdetése mindig a listaoldalak élén maradhat! Az Ingatlantájoló nemzetközi szinten is ritkaságnak számító,
3 szintű licitrendszert
vezetett be, amelynek köszönhetően Ön a helyi és a különböző szűréseknek megfelelően megjelenő listaoldalakon is a lehető legjobb helyre pozícionálhatja hirdetését kreditjeinek segítségével. A licitrendszer további előnye ezen felül, hogy a nagyobb és kisebb irodák, illetve a magánszemélyek között teljesen egyenlő feltételeket teremt.
Az Ingatlantájolón euróban is hirdethet!
Számtalan oka lehet annak, ha ingatlanunkat euróban szeretnénk értékesíteni. A kiemelt elhelyezkedésű, például Budapest belső kerületeiben, egyetem közeli részein található, a Balaton mellett vagy az osztrák határ mentén elhelyezkedő ingatlanok, illetve az igazán exkluzív házak esetében külföldi érdeklődőkre is számíthatunk. Ilyenkor
érdemes euróban hirdetni
, így elkerülhetjük az árfolyamveszteséget. Az Ingatlantájolón szerencsére lehetőség van euróban hirdetni, és még az árak is összehasonlíthatóvá válnak az érdeklődők számára, ugyanis a rendszer ingatlanunk árát, az MNB napi árfolyama alapján átváltja forintra, és az ár szerinti listázásnál a találatokat attól függetlenül rendezi sorba, hogy az árak milyen pénznemben lettek megadva.
Ingatlanáról igény szerint akár cikk is megjelenhet!
A különböző kiemelési csomagok több kiemelési lehetőséget is tartalmaznak. Amennyiben Ön olyan kiemelési csomagot választ, mely a
cikkírást
is tartalmazza, kollégánk felveszi Önnel a kapcsolatot, megírja a cikket eladó ingatlanáról, amit Ön a megjelenés előtt még átolvashat, és a cikk megjelenik az Otthontérkép Magazinban, valamint partneroldalainkon is (pl.: Mfor, Privátbankár, Infostart). Mindezt úgy, hogy Önnek mindössze 20 percet kell ezzel foglalkoznia!
További páratlan szolgáltatások is várják!
Képek és felirat:
Ha a hirdetés feladása után kiválasztottuk a kiemelési csomagot, 20 db képet is feltölthetünk ingatlanhirdetésünkhöz. Ezen felül olyan figyelemfelkeltő feliratok közül is választhatunk, mint például a „Kitűnő vétel”, a „Beleszeretős”, a „Tehermentes”, vagy a most igencsak népszerű “Alacsony rezsi” felirat.
Más kiemelési lehetőségek is várják:
attól függően, hogy melyik kiemelési csomagot választja. Választhat például social média kiemelést, amellyel további több ezer embert érhet el, illetve hirdetése ingatlan ajánlódobozokban is megjelenhet partneroldalainkon.