2022 év végére a lakáspiac teljesen megváltozott, és míg a korábbi években szó szerint bármit el lehetett adni minimális marketinggel – ha csak az ingatlan nem volt túlárazva – addig ma már folyamatosan csökkenő kereslet áll az egyre növekvő kínálattal szemben. Eljött az az idő, amikor az ingatlantulajdonosoknak rendkívül profi ingatlanhirdetéssel kell előállniuk ahhoz, hogy eladó ingatlanuk minél hamarabb gazdára találjon. Nézzük, mi kell ehhez!
Picture sells!
Tartja az angol mondás, ami lényegében annyit tesz, hogy elsősorban a képek azok, amelyek eladják a lakást. A magyarázat nagyon egyszerű: rendkívül vizuális világban élünk, így sokkal érzékenyebbek vagyunk a vizuális ingerekre, egy szép kép hamarabb felkelti az érdeklődésünket, mint bármilyen szöveg.
A tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy az érdeklődők a hirdetési oldalak listaoldalait végig görgetve a képek alapján döntik el, hogy melyik hirdetésre kattintanak. Ha pedig kattintottak egy hirdetésre, akkor szintén a képeket nézik meg először, hiszen rohanó világunkban sokkal gyorsabb először a képeket végig görgetni, mint a szöveget elolvasni, és ha a képek nem nyerik el tetszésüket, akkor a hirdetést már el sem olvassák.
Informatív hirdetésszöveg
Mindez persze nem jelenti azt, hogy a hirdetés szövege már egyáltalán nem is fontos. Míg a képek felkeltik a figyelmet, a hirdetésszöveg hivatott fenn is tartani azt. Milyen a jó hirdetésszöveg? Elsősorban informatív. Azaz benne van minden fontos információ az alapadatokon túl, de nincs benne semmi felesleges. Röviden, tömören, lényegretörően van megfogalmazva és jól tagolt.
Hívószavak a hirdetésben
Persze, jó ha a hirdetésben van néhány jól elhelyezett „hívószó”, amire azonnal felkapják a fejüket az érdeklődők. Mit jelent ez a gyakorlatban? Például már a hirdetés címében, ami a kiemelt képpel együtt a listaoldalon is megjelenik érdemes néhány kulcsszót megadni, amire az érdeklődők azonnal kattintanak. Itt a hirdetők sokszor csak néhány alapadatot emelnek ki az ingatlanról, pedig ide lehet írni 1-2 szóval azt is, hogy pl. az ingatlan energiatakarékos, napelemes, vagy sürgősen eladó. Minden olyan hívószó pedig, ami itt nem fért el mehet a hirdetésbe, lehetőleg már a szöveg elején kiemelve az ingatlan legpozitívabb tulajdonságait.
Megfelelő árazás
Az ár meghatározása talán az egyik legnehezebb feladat, mégis kiemelten fontos, hiszen egy túlárazott ingatlan nagyon sokáig a piacon maradhat. Az ár meghatározásánál figyelembe vehetjük, hogy a miénkhez hasonló ingatlanokat mennyiért hirdetik a mi környékünkön, de ez félrevezető is lehet, hiszen lehet, hogy azokat is túlárazták, illetve minden ingatlannak számtalan olyan apró tulajdonsága lehet, ami megkülönbözteti más hasonló ingatlanoktól, és ez az árat is nagyban befolyásolja. Az elmúlt félévben a rezsiköltségek különösen meghatározóvá váltak az ingatlanok értékének meghatározásánál, illetve a jelenlegi felújítási költségek mellett lényegesen nehezebb eladni egy felújítandó ingatlant, mint egy felújítottat, így ezt is mindenképp vegyük figyelembe az árazásnál.
Az sem mindegy, hogy hol hirdetünk
Ahhoz, hogy hirdetésünkkel tényleg elérjük a potenciális érdeklődőket, érdemes olyan ingatlanhirdetési portálnál hirdetni, amely sokak által ismert, régóta van a piacon, és olyan hatékony kiemelési lehetőségeket nyújt, ami máshol nem található meg, vagy legalábbis nem ugyanolyan minőségben, vagy nem ugyanolyan kedvező áron.
A 2005 óta az ingatlanhirdetési piac egyik legmeghatározóbb szereplőjének számító
Ingatlantájolót
éppen a fenti okok miatt érdemes választani. Mutatjuk, mennyi nagyszerű lehetőséggel várja hirdetőit az Ingatlantájoló.
Az Ingatlantájoló egyszerű és gyors!
Az Ingatlantájoló az ország egyik leggyorsabban betöltődő ingatlanhirdetési portálja, ahol ráadásul nagyon egyszerűen, néhány lépésben, mindössze
1 perc alatt feltölthetjük hirdetésünket
. Hirdetésünk ezután azonnal megjelenik egyszerre két oldalon, az ingatlantajolo.hu-n és az otthonterkep.hu-n is teljesen ingyenesen és ezután választhatunk a különböző kiemelési csomagok közül.
Ingatlana itt mindig szem előtt lehet!
Az Ingatlantájoló 3 szintű licit-rendszerének köszönhetően hirdetése mindig a listaoldalak élén maradhat! Az Ingatlantájoló nemzetközi szinten is ritkaságnak számító,
3 szintű licitrendszert
vezetett be, amelynek köszönhetően Ön a helyi és a különböző szűréseknek megfelelően megjelenő listaoldalakon is a lehető legjobb helyre pozícionálhatja hirdetését kreditjeinek segítségével. A licitrendszer további előnye ezen felül, hogy a nagyobb és kisebb irodák, illetve a magánszemélyek között teljesen egyenlő feltételeket teremt.
Az Ingatlantájolón euróban is hirdethet!
Számtalan oka lehet annak, ha ingatlanunkat euróban szeretnénk értékesíteni. A kiemelt elhelyezkedésű, például Budapest belső kerületeiben, egyetem közeli részein található, a Balaton mellett vagy az osztrák határ mentén elhelyezkedő ingatlanok, illetve az igazán exkluzív házak esetében külföldi érdeklődőkre is számíthatunk. Ilyenkor
érdemes euróban hirdetni
, így elkerülhetjük az árfolyamveszteséget. Az Ingatlantájolón szerencsére lehetőség van euróban hirdetni, és még az árak is összehasonlíthatóvá válnak az érdeklődők számára, ugyanis a rendszer ingatlanunk árát, az MNB napi árfolyama alapján átváltja forintra, és az ár szerinti listázásnál a találatokat attól függetlenül rendezi sorba, hogy az árak milyen pénznemben lettek megadva.
Ingatlanáról igény szerint akár cikk is megjelenhet!
A különböző kiemelési csomagok több kiemelési lehetőséget is tartalmaznak. Amennyiben Ön olyan kiemelési csomagot választ, mely a
cikkírást
is tartalmazza, kollégánk felveszi Önnel a kapcsolatot, megírja a cikket eladó ingatlanáról, amit Ön a megjelenés előtt még átolvashat, és a cikk megjelenik az Otthontérkép Magazinban, valamint partneroldalainkon is (pl.: Mfor, Privátbankár, Infostart). Mindezt úgy, hogy Önnek mindössze 20 percet kell ezzel foglalkoznia!
További páratlan szolgáltatások is várják!
Képek és felirat:
Ha a hirdetés feladása után kiválasztottuk a kiemelési csomagot, 20 db képet is feltölthetünk ingatlanhirdetésünkhöz. Ezen felül olyan figyelemfelkeltő feliratok közül is választhatunk, mint például a „Kitűnő vétel”, a „Beleszeretős”, a „Tehermentes”, vagy a most igencsak népszerű “Alacsony rezsi” felirat.
Más kiemelési lehetőségek is várják:
attól függően, hogy melyik kiemelési csomagot választja. Választhat például social média kiemelést, amellyel további több ezer embert érhet el, illetve hirdetése ingatlan ajánlódobozokban is megjelenhet partneroldalainkon.