bérlők körében mindenképpen növeli a rugalmasság iránti fokozottabb igényt a pandémia
– véli Nagy Viktor Immofinanz Hungary működésért felelős vezetője.
– Mi jellemzi az Önök egyik célpiacát, a kiskereskedelmet? Az utóbbi hónapokban hogyan alakult az ügyfeleik magatartása?
–
A kiskereskedelemben gyakorlatilag az összes ágazatot érinti/érintette az ideiglenes bezárás. Az IMMOFINANZ kiskereskedelmi portfóliója elsősorban a költséghatékony formákra összpontosít. Márkáink – így a hazánkban is jelenlévő STOP SHOP hálózat – előnye az alacsony bérleti és üzemeltetési költségek, valamint a jó ár-érték arányú kényelmi termékek forgalmazása, amelyekre a válság idején is nagy igény mutatkozott. Ráadásul a vásárlók közvetlenül a szabad parkolóból léphetnek be az egyes üzletekbe. Bérlőink a kiskereskedelmi parkjainkban a pandémia alatt is stabilak maradtak, amelyben fontos szerepe volt az ügyfelekkel folytatott aktív kommunikációnak is.
– Az irodapiacon is jelen vannak. Ott mit tapasztaltak?
– Az irodai szektorban a válság felgyorsította a meglévő tendenciákat: a digitalizáció megugrását hozta, mivel sok alkalmazottnak egyik napról a másikra otthonról kellett dolgoznia. Biztosak vagyunk benne, hogy ez hosszútávon nem marad így, azonban a bérlők körében mindenképpen növeli a rugalmasság iránti fokozottabb igényt.
– E változásra Önök hogyan reagáltak?
– Erre az IMMOFINANZ a rugalmas és egymással kombinálható új myhive office termékeit ajánlja, amelyekkel nem szükséges hosszútávra elköteleződni! A bérlők csak azért fizetnek, amire valóban szükségük van mind a bérelt terület nagyságára, mind a bérlés időtartamára vonatkozóan. Magyarországon az elmúlt évben nagyobb keresletet tapasztaltunk az ilyen jellegű ajánlatok iránt, és bízunk abban, hogy a cégek ki fogják ezt használni!
– Mennyiben változik meg a bérlők magatartása a home-office terjedése miatt? Mennyire érzékelik ezt?
– Bár a rugalmas és az otthoni munkavégzés iránti igény egyre növekszik, azonban az otthoni munka soha nem fogja teljesen kiváltani az irodai munkavégzést, figyelembe véve a csapatmunka fontosságát és a személyes interakciókat, amelyek kulcsfontosságúak a vállalatok innovációja és termelékenysége szempontjából. A cégek tisztában vannak azzal, hogy mennyire fontosak az inspiráló beszélgetések, a személyes találkozások és a spontán konyhai eszmecserék.
– Hogyan változik az irodákban a prémium szegmens?
–
Nemcsak a rugalmasan alakítható belső terek kialakítása a cél, hanem a teljesen rugalmas hozzáállás és magas minőségű szolgáltatáscsomag biztosítása. Úgy gondoljuk, hogy megfelelő ajánlatokkal ki tudjuk elégíteni a keresletet, és ez már érezhető az előbb említett új myhive ajánlataink iránti növekvő érdeklődés nyomán. Mint már említettem, teljes rugalmasságot kínálunk az irodák méretére és a bérlés időtartamára, valamint az igényelt szolgáltatáscsomagra vonatkozóan.
– Ez mit jelent a gyakorlatban?
– Például azt, hogy bérlőink akár egyetlen irodát vagy asztalt is kibérelhetnek már egy hónapra is! Ha pedig az előző kérdésben megfogalmazott prémium szegmensről beszélünk, akkor a lokáció és az infrastruktúra mellett érdemes néhány szót említeni az adott irodaház szolgáltatási csomagjáról is. Mi az elmúlt hónapokban keményen dolgoztunk belső kommunikációs eszközünk, a myhive mobilalkalmazás továbbfejlesztésén, hogy a bérlőknek lehetőségük legyen a jövőben fontos feladatokat személyes jelenlét nélkül is kezelni: például parkolóhelyek bérlését, tárgyalók lefoglalását, ételrendelést, fizetést és hasonlókat.
[adinserter block="1"] – Úgy tudom van felújítás, korszerűsítés alatt álló épületük. Ott mi a helyzet?
– Igen, közel egy éve kezdtük el a Duna-part közelében található myhive Haller Gardens felújítását, ahol nem egyszerű ráncfelvarrásról, hanem nagy volumenű felújításról van szó. Az épület belső és közösségi terein túl jelentős energetikai és műszaki fejlesztések várhatóak. Folyamatosan a tervek szerint haladunk: a konferenciatermet már átadtuk, hamarosan megújul a lobby, a kávézó, a parkoló szint, a közösségi terek és a homlokzat is. Egyik legfontosabb újításunk, a showroom már elkészült, vagyis kialakítottunk egy bemutató irodát, ahol élőben prezentálni tudjuk milyennek képzeljük el a jövő irodáját. Szálloda inspirálta dizájn, hangulatos közösségi terek magas minőségű, berendezett irodák!
[adinserter block="2"] – Milyen különlegességet nyújtanak még az irodáik terén?
– A myhive Haller Gardens épületünk sikeres Access4you tanúsítványt szerzett, így „akadálymentes irodaház” a speciális igényű emberek számára. A tervek szerint a koncepciót fokozatosan megvalósítjuk az összes myhive irodaházunkban Magyarországon. A myhive alkalmazás eddig is fontos platformja és eszköze volt a bérlőkkel való kommunikációnak, azonban amint már említettem, az elmúlt hónapokban sokat dolgoztunk azon, hogy még inkább felhasználóbarát legyen. Célunk, hogy az eddigieken túl sok más funkcióhoz is használhassuk, így mostantól ezen keresztül néhány kattintással tárgyaló, konferenciaterem vagy vendégparkoló foglalására is van lehetőség.
[adinserter block="4"]