Otthontérkép Magazin

Ingyen ivóvíz, fizetés, céges tombola – az álláshirdetések “mit ajánlunk” rovatának gyöngyszemei

Ha egy földönkívüli az álláshirdetések alapján próbálná megérteni, milyen a munka világa, elég szürreális kép alakulna ki benne. Nem csoda, hogy a közösségi médiában folyamatos poén forrás, hogy a cégek milyen juttatásokkal büszkélkednek, amikor próbálják magukhoz csábítani leendő kollégákat.

A “fizetés időben érkezik”, “modern irodai környezet”, vagy éppen a “betanítás biztosított” típusú ígéretek gyakran válnak a humor tárgyává, rávilágítva arra a szakadékra, amely a munkáltatói kommunikáció és a valós munkavállalói igények között tátong.

Miközben egy friss nemzetközi kutatás szerint a munkavállalók közel kétharmada szívesen váltana munkahelyet jobb fizetés és rugalmasabb munkafeltételek reményében, az álláshirdetések világában még mindig gyakran találkozunk olyan “csábító” ajánlatokkal, mint az ingyen kávé, vagy a céges pingpongasztal.

“Angol tudósok megállapították”

Egy angol elemző cég vette a fáradtságot, és megvizsgálta, hogy az egyik legnagyobb álláskereső portálon közzétett hirdetésekben mit milyen gyakran ajánlanak a cégek. Eredményeik alapján minden második hirdetésben legalább egy olyan “juttatás” szerepelt, amit a munka törvénykönyve amúgy kötelezően előír.

A szigetországban a három leggyakoribb gáláns (ám valójában alapvető és kötelező) ajánlat a következő volt: aranyérmes a nyugdíjjárulék befizetése a dolgozó után, ezüstérmes a 20 nap fizetett szabadság, míg a harmadik helyre befutott a táppénz. Emellett gyakran került még elő, az ingyenes parkolás, az ingyen tea, a céges gyümölcs, a pizzarendelés, a babzsákfotel és a vállalati tombola. De a nagylelkűségi verseny győztese mégiscsak az a hirdető, aki ingyen ivóvizet ajánlott a szerencsés jövőbeli kollégának.

Mielőtt nagyon kinevetnénk az angolokat, érdemes megjegyezni, hogy a magyar álláshirdetések sem festenek jobb képet. Nálunk sem ritka, hogy a “Mit ajánlunk” részben felsorolják a fizetett szabadságot és táppénzt, sőt, sokszor azt is, hogy a munka bejelentett, és nem feketén fizetnek.

Ezek mellett pedig aratnak az olyan semmitmondó jolly jokerek, mint a

De találtunk olyan hirdetést is, ahol a meghirdetett marketinges pozíció első számú juttatása a fizetés volt (de ha ingyen dolgoznál, biztos megengedik); egy eladói állásra azzal csábítottak, hogy rend van az üzletben, egy személyi asszisztens pedig lecsaphat a lehetőségre, miszerint: “havonta egyszer fizetést utalva, teljes bejelentéssel, nincs boríték”.

Ha mérnöki állást keresel, kis szerencsével jelentkezhetsz oda, ahol van céges zuhanyzó, és lehetsz autószerelő, akinek jár a bejelentett alapbér, műszak- és túlórapótlék!

És ha azt gondolnánk, ennél már nem lehet kínosabb a helyzet, akkor jönnek azok a hirdetések, ahonnan simán lefelejtették a “Mit ajánlunk” szekciót. Mulatságos módon ebben a csoportban felülreprezentáltak azok a cégek, akik viszont több írott oldal terjedelemben sorolják a leendő kötelezettségeinket és saját elvárásaikat.

Ha hirdetést adna fel, keresse a jobinfo.hu ügyfélszolgálatát, ahol segítenek elkerülni a fentiekhez hasonlóan kínos hirdetési szövegeket; szükség esetén tanácsokkal szolgálnak arra vonatkozóan, mi lehet az, ami megfoghatja az álláskereső figyelmét. Ne legyünk naívak: elsősorban mindenképpen a bérezés. Jó esetben bruttóban megadva.

A hirdetési csomagokról itt tud tájékozódni.