Hatalmas fordulat előtt áll Budapest közlekedése: Cinkotáig közlekedhet a 2-es metró, és teljesen átalakulhat a HÉV-hálózat. A tervezés már elindult, az ország legnagyobb kötöttpályás vasúti szerződése van közbeszerzés alatt, 7,5 milliárd forintos kerettel!
Mi vár ránk?
- 27 kilométeren teljes rekonstrukció – új sínek, korszerű állomások.
- 8 kilométeren HÉV helyett metró – Cinkotáig villámgyors belvárosi eljutás.
- 2 kilométer új villamosítás – a csömöri ág modernizálása.
- Vadonatúj járműtelep – az M0-ás környezetében épülne meg.
- P+R parkolók és szintbeli kereszteződések megszüntetése – gyorsabb, biztonságosabb közlekedés.
Örs vezér tere a legnagyobb kihívás
A tervezőknek az egyik legkeményebb feladat az Örs vezér téri csomópont teljes újragondolása: itt kell külön szintű átvezetést tervezni, hogy megszűnjön a jelenlegi közlekedési káosz, és a HÉV ne vágja ketté a XVI. kerületet.
Mikor valósulhat meg?
-
A tervezői szerződést 2026 márciusáig kötnék meg.
-
A tervezés és engedélyeztetés 44 hónapot vesz majd igénybe.
-
Ha lesz rá forrás, a kivitelezés akár 2030-ig elindulhat.
Óriási változás a kerület életében
Szatmáry Kristóf országgyűlési képviselő szerint a projekt szó szerint forradalmi változást hoz a kerület közlekedésében, míg Kovács Péter polgármester kiemelte: ez lesz a XVI. kerület történetének legnagyobb közösségi közlekedési beruházása, ráadásul európai uniós támogatással.
Összességében: ha a tervek megvalósulnak, a cinkotai lakosok néhány éven belül úgy szállhatnak majd metróra, mintha a belváros közepén élnének – ez teljesen átírhatja a főváros közlekedési térképét!