Ingatlanmix

Kiderült, mit várnak el a magyarok az ingatlanszakértőktől – a legtöbben ugyanazt hiányolják!

A magyar lakáspiacon még mindig sokan hezitálnak: vajon érdemes-e ingatlanszakértőre bízni az eladást vagy a vásárlást?

Megosztás:

A magyar lakáspiacon még mindig sokan hezitálnak: vajon érdemes-e ingatlanszakértőre bízni az eladást vagy a vásárlást? A Duna House legfrissebb, reprezentatív kutatása most megmutatta, mit gondolnak erről a magyarok – és miért csak minden második ügyletnél jelenik meg profi tanácsadó.

A felmérés szerint bár az emberek többsége hasznosnak és időtakarékosnak tartja az ingatlanközvetítők munkáját, a jutalékokkal és a szakértői szereppel kapcsolatos tévhitek miatt még mindig sokan próbálják egyedül megoldani a lakáseladást.

Mikor hívnak segítséget a magyarok?

A legtöbben akkor fordulnak szakértőhöz, ha: • gyorsan kell eladni vagy venni egy ingatlant (29%) • bizonytalanok az ügyintézés lépéseiben (29%) • az ingatlan másik városban található (29%) • már hónapok óta sikertelenül hirdetnek (26%)

Mindössze 12% gondolja úgy, hogy minden helyzetben érdemes szakértőt bevonni – vagyis a többség még mindig csak akkor kér segítséget, amikor már elakadt.

A Duna House szerint viszont épp ez a kulcs: az ingatlanszakértő legnagyobb értéke, hogy elejétől a végéig leveszi a terhet az eladó és vevő válláról – beleértve a hitelügyintézést, jogi támogatást és a tárgyalási folyamatok profi kezelését is.

Generációk harca az elvárásokban

A kutatás szerint: • A fiatalok (18–29 évesek) számára a legfontosabb a gyors kommunikáció és a rugalmasság. • Az 50 év felettiek viszont a precizitást és a naprakész tudást értékelik a leginkább – és ők a legkritikusabbak is.

Mit várnak a magyarok az ingatlanirodáktól?

A válaszadók egyértelműen megfogalmazták, mi számít ma alapelvárásnak: Átlátható jutalékok (83%) Profi fotókkal és részletes információkkal ellátott hirdetések (77%) Rendszeres kapcsolattartás az egész folyamat alatt (77%) Naprakész piaci ismeretek és elérhető ügyfélszolgálat (69%)

A kutatásból az is kiderült: a legtöbb kritika nem a szakmai tudásra, hanem a túlzott rámenősségre vonatkozik. „Dolgozunk azon, hogy ügyfeleink empatikusabb és személyre szabott támogatást kapjanak – életük egyik legnagyobb döntése előtt” – mondta Máté Ferenc, a Duna House vezérigazgató-helyettese.

A Duna House előnye: adat, szakértelem, bizalom

A Duna House-nál a naprakész piaci és finanszírozási tudás alapkövetelmény: a cég 15 éve adja ki a Duna House Barométert, amely az ország egyik legmegbízhatóbb piaci elemzése. A Credipass pénzügyi tanácsadóival együttműködve a vállalat egyablakos rendszerben segíti az ügyfeleket – az értékbecsléstől a hiteligénylésig, egészen a szerződéskötésig.

A hálózat ma 150 irodát és több mint 1 500 ingatlanszakértőt fog össze, országos lefedettséggel és 4,4/5-ös ügyfélértékeléssel a dh.hu oldalon.

A legfontosabb üzenet

A Duna House kutatása szerint a magyar lakáspiacon továbbra is hatalmas igény van a profi, megbízható tanácsadásra, különösen az Otthon Start által felpörgetett piaci környezetben. Aki ma ingatlant ad el vagy vásárol, annak nemcsak időt, hanem pénzt is spórolhat egy felkészült szakértő.

avatar

Az Otthontérkép Magazin az ingatlanpiac és lakáskeresés világában nyújt értékes információkat, útmutatásokat és inspirációt olvasóinak. A magazin cikkei nemcsak a legújabb ingatlanpiaci trendeket és híreket dolgozzák fel, hanem lakberendezési tippeket, befektetési tanácsokat és építkezési ötleteket is kínálnak. Az Otthontérkép Magazin célja, hogy segítse az olvasókat a tudatos lakásvásárlásban, -bérlésben, valamint otthonaik kényelmes és stílusos kialakításában.