A magyar lakáspiacon még mindig sokan hezitálnak: vajon érdemes-e ingatlanszakértőre bízni az eladást vagy a vásárlást? A Duna House legfrissebb, reprezentatív kutatása most megmutatta, mit gondolnak erről a magyarok – és miért csak minden második ügyletnél jelenik meg profi tanácsadó.
A felmérés szerint bár az emberek többsége hasznosnak és időtakarékosnak tartja az ingatlanközvetítők munkáját, a jutalékokkal és a szakértői szereppel kapcsolatos tévhitek miatt még mindig sokan próbálják egyedül megoldani a lakáseladást.
Mikor hívnak segítséget a magyarok?
A legtöbben akkor fordulnak szakértőhöz, ha: • gyorsan kell eladni vagy venni egy ingatlant (29%) • bizonytalanok az ügyintézés lépéseiben (29%) • az ingatlan másik városban található (29%) • már hónapok óta sikertelenül hirdetnek (26%)Mindössze 12% gondolja úgy, hogy minden helyzetben érdemes szakértőt bevonni – vagyis a többség még mindig csak akkor kér segítséget, amikor már elakadt.
A Duna House szerint viszont épp ez a kulcs: az ingatlanszakértő legnagyobb értéke, hogy elejétől a végéig leveszi a terhet az eladó és vevő válláról – beleértve a hitelügyintézést, jogi támogatást és a tárgyalási folyamatok profi kezelését is.
Generációk harca az elvárásokban
A kutatás szerint: • A fiatalok (18–29 évesek) számára a legfontosabb a gyors kommunikáció és a rugalmasság. • Az 50 év felettiek viszont a precizitást és a naprakész tudást értékelik a leginkább – és ők a legkritikusabbak is.Mit várnak a magyarok az ingatlanirodáktól?
A válaszadók egyértelműen megfogalmazták, mi számít ma alapelvárásnak: • Átlátható jutalékok (83%) • Profi fotókkal és részletes információkkal ellátott hirdetések (77%) • Rendszeres kapcsolattartás az egész folyamat alatt (77%) • Naprakész piaci ismeretek és elérhető ügyfélszolgálat (69%)A kutatásból az is kiderült: a legtöbb kritika nem a szakmai tudásra, hanem a túlzott rámenősségre vonatkozik. „Dolgozunk azon, hogy ügyfeleink empatikusabb és személyre szabott támogatást kapjanak – életük egyik legnagyobb döntése előtt” – mondta Máté Ferenc, a Duna House vezérigazgató-helyettese.
A Duna House előnye: adat, szakértelem, bizalom
A Duna House-nál a naprakész piaci és finanszírozási tudás alapkövetelmény: a cég 15 éve adja ki a Duna House Barométert, amely az ország egyik legmegbízhatóbb piaci elemzése. A Credipass pénzügyi tanácsadóival együttműködve a vállalat egyablakos rendszerben segíti az ügyfeleket – az értékbecsléstől a hiteligénylésig, egészen a szerződéskötésig.A hálózat ma 150 irodát és több mint 1 500 ingatlanszakértőt fog össze, országos lefedettséggel és 4,4/5-ös ügyfélértékeléssel a dh.hu oldalon.