Ingatlanmix

A kérdés adott: hirdetni akarsz vagy eladni? Egyáltalán nem mindegy!

Ez a kérdés sokkal fontosabb, mint elsőre tűnik.

Megosztás:

Ez a kérdés sokkal fontosabb, mint elsőre tűnik. Hirdetni bárki tud: feltöltheted az ingatlanodat több online portálra vagy akár kitűzhetsz róla egy cetlit a buszmegállóban. Azonban ha valóban el is akarod adni, akkor ennél jóval tudatosabb és összetettebb megközelítésre van szükség. Nem mindegy ugyanis, hol jelenik meg a hirdetésed, és az sem, hogyan. Ebben szeretnénk most iránymutatást adni.

Találd meg és szólítsd meg a megfelelő célcsoportot

Egy sikeres ingatlaneladás olyan, mint egy gondosan megépített kártyavár: minden elem pontosan a helyére kell kerüljön. Ennek egyik alapköve, hogy ismerd a célcsoportodat, és olyan hirdetést készíts, amely számukra a lehető legvonzóbb. Ezzel összefüggésben különösen fontos, milyen hirdetési felületet választasz.

Az Ingatlantájoló ebben kiemelkedően jó döntés lehet, hiszen egyaránt megszólítja a városi és a vidéki ingatlanok iránt érdeklődőket, így szélesebb közönséghez juthatsz el. A különböző kiemelési csomagok pedig tovább növelik annak esélyét, hogy hirdetésed a lehető legtöbb vevőhöz eljusson, ráadásul a Black Friday akció keretében most minden kiemelési csomagot 50% kedvezménnyel vásárolhatsz meg. Már a 14 napos csomag is biztosítja akár 20 fotó feltöltését, ami az értékesítés egyik legfontosabb eszköze. Ha pedig hosszabb időszakra tervezel – például 30, 60 vagy 120 napra –, hirdetésed akár az Ingatlantájoló Facebook-oldalán és partnerportáljain is megjelenhet.

A megfelelő ár döntő tényező

Az ingatlan sokak számára életük legértékesebb vagyontárgya, ezért érthető, hogy mindenki szeretné a lehető legjobb árat megkapni érte. Ugyanakkor az irreálisan magas ár könnyen akadályt gördíthet az eladás útjába. Mivel minden vevő jó üzletet szeretne kötni, rendkívül fontos, hogy tisztában legyünk a környék aktuális piaci viszonyaival: milyen ingatlanok, milyen áron találtak gazdára, és mi az a reális összeg, amit a mi lakásunkért elkérhetünk.

Ez sok szempontból hasonlít egy állásinterjú béralkujához: ha túl alacsony árat szabunk, gyanakvást kelthetünk („vajon mi lehet a gond?”), ha pedig túl magasat, a vevő egyszerűen továbbkattint. Ha hosszabb idő után sem érkeznek érdeklődők, érdemes átgondolni egy árkorrekciót. Ilyenkor nagy segítség lehet az Ingatlantájoló Árfigyelő szolgáltatása, amely automatikusan értesíti azokat a felhasználókat, akik beállították a Hirdetésfigyelőt – így az új, kedvezőbb árhoz rögtön több potenciális vevő érkezhet.

Eladás helyett inkább vásárolnál? Töltsd le az OtthonTérkép alkalmazást iOS-re vagy Androidra, és böngéssz a legújabb akciók között!

A fotók jelenthetik az első nagy döntési pontot

Az ingatlanvásárlás gyakran érzelmi alapon történik. A hirdetésben szereplő fotók adják az első benyomást, amely alapján eldől, hogy a látogató egyáltalán rákattint-e a hirdetésedre. A képek ezért akár több érdeklődőt hozhatnak, mint bármely más elem.

Készítsd fel a lakást egy fotózásra úgy, mintha egy különleges vendéget várnál: rakj rendet, tegyél el mindent, ami zavaró lehet, helyezz el egy csokor virágot vagy stílusos dekorációt. A jó fények csodát tesznek, ezért lehetőség szerint napsütésben fotózz, és ne felejtsd letörölni a kamera lencséjét sem. Minden helyiségről készíts több felvételt különböző szögekből, hogy később kiválaszthasd a legelőnyösebb képeket. Ha lehet, külső fotókat is készíts a házról és a kertről.

Az utómunka ma már természetes része a fotózásnak – egy automatikus javítás funkció is sokat javíthat a végeredményen. Elengedhetetlen egy alaprajz is, akár egy egyszerű, kézzel rajzolt verzió, hiszen a vevők így jobban átlátják a tér elrendezését.

Szöveg, amely elad

Minden ingatlannak van törtnete és egyedi karaktere, amit érdemes megmutatni. Bár nem mindenki született kereskedő, saját otthonunkat mi ismerjük a legjobban, így hitelesen és meggyőzően tudunk írni róla. Domborítsd ki, mitől különleges vagy értékes az ingatlan, milyen előnyöket kínál, és milyen élethelyzetre, milyen életstílusra lehet tökéletes választás. A túlzásokat kerüld, de ne félj megmutatni a pozitívumokat.

Érdemes elképzelni az ideális vevőt: például egy belvárosi, másfél szobás lakás esetén egy fiatal, jól kereső, karrierje elején járó vásárlót. Ha neki írod a szöveget, könnyebben tudsz olyan részletekre fókuszálni, amelyek számára valódi értéket képviselnek.

Ha nem érzed magad gyakorlott szövegírónak – segítünk!

Bár a hirdetés szövegét nem írhatjuk meg helyetted, az Ingatlantájoló 120 napos kiemelési csomagjában egy különleges szolgáltatás is helyet kapott: profi újságíró készít cikket az ingatlanodról, amely az Otthontérkép Magazinban és partneroldalakon (például az Mforon, Privátbankáron és az Infostarton) is megjelenik. A folyamat egyszerű: a kolléga felveszi veled a kapcsolatot, végigkérdez minden fontos részletről, majd elkészíti a cikket, amelyet át is olvashatsz a megjelenés előtt.

Vásárolj most kiemelési csomagot Black Friday akción belül 50% kedvezménnyel!

Legyél mindig szem előtt: licitálj a kiemelt helyekért

Ha szeretnél a találati lista élére kerülni, az Ingatlantájoló forradalmi licitrendszere segítségedre lesz. A krediteknek köszönhetően a hirdetésed folyamatosan a listaoldalak legelején maradhat – akár a nagy hirdetési irodákat is megelőzve. A rendszer mindenkinek egyenlő feltételeket biztosít, így a magánhirdetők ugyanúgy versenyben vannak, mint a nagy ügynökségek.

Ha most hirdetsz, ajándék kreditcsomagot kapsz, amellyel, az Ingatlantájoló 3 szintű licitrendszerének segítségével hirdetésedet a listaoldalak élére pozícionálhatod!

Hirdess akár euróban is

Az Ingatlantájoló lehetőséget biztosít arra, hogy az ingatlanod árát euróban add meg. Ez különösen előnyös lehet olyan területeken, ahol sok a külföldi vevő – például Budapest belvárosában, a Balatonnál vagy az osztrák határ közelében. Így nem kell az árfolyam-ingadozás miatt aggódnod, ráadásul a rendszer automatikusan átváltja az összegeket az MNB napi árfolyama alapján, így a hirdetések forintban is összehasonlíthatóak maradnak.

2025. november 20. és 2025. november 30. között minden hirdetési csomag fél áron vásárolható meg, egyetlen kuponkóddal: BF50.

avatar

Az Otthontérkép Magazin az ingatlanpiac és lakáskeresés világában nyújt értékes információkat, útmutatásokat és inspirációt olvasóinak. A magazin cikkei nemcsak a legújabb ingatlanpiaci trendeket és híreket dolgozzák fel, hanem lakberendezési tippeket, befektetési tanácsokat és építkezési ötleteket is kínálnak. Az Otthontérkép Magazin célja, hogy segítse az olvasókat a tudatos lakásvásárlásban, -bérlésben, valamint otthonaik kényelmes és stílusos kialakításában.