Ingatlanmix

Ezeket a hibákat követik el a legtöbben ingatlaneladáskor - te viszont simán elkerülheted őket

Sokan úgy vágnak bele az ingatlaneladásba, mintha csak egy apróhirdetést adnának fel: pár kép, egy ár, aztán majd jönnek az érdeklődők.

Megosztás:

Sokan úgy vágnak bele az ingatlaneladásba, mintha csak egy apróhirdetést adnának fel: pár kép, egy ár, aztán majd jönnek az érdeklődők. A valóságban viszont már az első lépések el tudják dönteni, hogy az ingatlan gyorsan és jó áron kel el, vagy hetekig-hónapokig „ragad” a piacon. Egy gyenge hirdetés, rossz fotók vagy túl optimista árképzés elég ahhoz, hogy a komoly vevők továbbgörgessenek.

Az alábbiakban összeszedtük a legtipikusabb buktatókat és azt is, mit érdemes helyettük csinálni, ha azt szeretnéd, hogy az ingatlanod minél több releváns érdeklődő elé kerüljön.

1. „Nem éri meg költeni rá” - pedig a láthatóságon múlik a fél siker

Az egyik leggyakoribb tévhit, hogy az eladáshoz elég egy ingyenes hirdetés valamelyik felületen. Csakhogy a hirdetések többsége már a fotóknál elvérzik: sok helyen a díjmentes csomagok erősen korlátozottak, miközben a képek és a megjelenés döntik el, hogy a vevő egyáltalán rákattint-e.

Az Ingatlantájoló.hu előnye, hogy már a díjmentes hirdetésnél is lehetőséget ad 5 fotó feltöltésére, a kiemelési csomagokkal pedig akár 20 feltöltése is lehetővé válik, és plusz eszközöket kapsz ahhoz, hogy a hirdetésed ne vesszen el a tömegben. A 3 szintű licitrendszer például abban segít, hogy a hirdetésed előrébb kerüljön a listaoldalakon, ahol a legtöbb érdeklődő keresgél.

Gyakorlati tanulság: a kiemelés sokszor napi néhány száz forintból kijön, de cserébe több komoly érdeklődőt és gyorsabb értékesítést hozhat.

Ha most fizetsz elő kiemelési csomagra, ajándék kreditcsomagot is kapsz, amellyel a 3 szintű licitrendszer segítségével hirdetésedet a listaoldalak élére pozicionálhatod!

2. „Csinálunk gyorsan pár képet” - pedig a fotók adják el a lakást

A legtöbb vevő képek alapján dönt arról, hogy egyáltalán érdemes-e megnyitnia a hirdetést. Ha a fotók sötétek, kuszák, homályosak, vagy rendetlenséget mutatnak, az ingatlan hiába jó, az érdeklődés lecsökken.

Fotózás előtt érdemes rendet rakni, kitakarítani, és megvárni a legjobb természetes fényt. Jó taktika több képet készíteni ugyanarról a helyiségről különböző szögekből, majd kiválasztani a legjobbakat. Drágább vagy exkluzívabb ingatlanoknál pedig a profi fotózás sokszor tényleg megtérülhet, mert jobb benyomást kelt, és magasabb árpozíciót is támogathat.

3. „Elég pár alapadat” - pedig a részletek adják a bizalmat

A túl rövid, semmitmondó hirdetések általában gyanakvást keltenek. A vevő nem szeret találgatni: tudni akarja az állapotot, a fűtést, a tájolást, a költségeket, a közlekedést, a környék előnyeit, és azt is, miért éri meg megnézni az ingatlant.

Az Ingatlantájoló részletes adatlapjai abban segítenek, hogy minden fontos információt strukturáltan meg tudj adni. Érdemes tényleg kitölteni minden mezőt, mert a keresők és a szűrők is jobban működnek, ha sok releváns adat szerepel a hirdetésben.

Ha pedig az ingatlan történetét, hangulatát vagy extra előnyeit részletesebben is bemutatnád, a legnagyobb kiemelési csomaghoz kapcsolódó cikkmegjelenés kifejezetten erős eszköz lehet: egy jól megírt bemutatóanyag szélesebb elérést ad.

4. „Tegyük fel drágán, aztán majd alkudnak” - ez gyakran visszaüt

Teljesen érthető, hogy az eladó a maximumot szeretné kihozni az ingatlanából, de a túlárazás az egyik legbiztosabb módja annak, hogy hónapokig ne történjen semmi. A vevők nagy része szűrők alapján keres, és ha az ár kilóg a kategóriából, a hirdetés egyszerűen nem jut el hozzájuk. Ráadásul ha egy lakás túl sokáig van fent változatlanul, könnyen „megég” a piacon: az érdeklődők azt feltételezik, hogy valami gond van vele.

Ebben a helyzetben fontos a rugalmasság és a gyors reakció. Az Ingatlantájoló Árfigyelője például segít abban, hogy egy ármódosítás híre eljusson azokhoz, akik figyelnek egy adott kategóriát, így egy jól időzített korrekció új lendületet adhat a hirdetésnek. Az OtthonTérkép mobilapp értesítései pedig még gyorsabb követést tesznek lehetővé az ármozgások és kapcsolódó tartalmak esetén.

Töltsd le az OtthonTérkép alkalmazást  iOS-re vagy Androidra, és kövesd a friss ármozgásokat és híreket valós időben.

Plusz lehetőség: eurós hirdetés, ha külföldi vevőkben is gondolkodsz

Kevesen tudják, de az Ingatlantájoló euró alapú hirdetést is kínál. Ez akkor jöhet jól, ha az ingatlanod lokációja vagy jellege miatt külföldi érdeklődőknek is vonzó lehet, vagy ha szeretnéd csökkenteni az árfolyammozgások kockázatát. Az eurós ár sok vevőnek könnyebben értelmezhető, és nemzetközi összevetésben is jobban „beárazza” az ingatlant.

Összegzés

Az ingatlaneladás nem szerencsejáték, hanem stratégia. Ha nem spórolsz a marketingen, profi képeket töltesz fel, korrekt és részletes hirdetést írsz, és reálisan árazol, máris nagyságrendekkel jobb eséllyel találsz vevőt gyorsan és jó áron. Ha pedig ezt még megtámogatod az Ingatlantájoló kiemelési és láthatósági eszközeivel, akkor nem az lesz a kérdés, mikor jelentkezik valaki, hanem az, hogy melyik érdeklődővel érdemes komolyan tárgyalni.

Hirdess az Ingatlantájolón, használd ki az ajándék krediteket, és pozicionáld a hirdetésed a listaoldalak tetejére – mert a jó helyen megjelenő hirdetés feleannyi idő alatt elkel.

avatar

Az Otthontérkép Magazin az ingatlanpiac és lakáskeresés világában nyújt értékes információkat, útmutatásokat és inspirációt olvasóinak. A magazin cikkei nemcsak a legújabb ingatlanpiaci trendeket és híreket dolgozzák fel, hanem lakberendezési tippeket, befektetési tanácsokat és építkezési ötleteket is kínálnak. Az Otthontérkép Magazin célja, hogy segítse az olvasókat a tudatos lakásvásárlásban, -bérlésben, valamint otthonaik kényelmes és stílusos kialakításában.