Az energiaválság, a rezsirendelet a lakáspiac átrendeződését hozta. Míg a Covid idején mindenki azt kereste, hogy költözhetne minél nagyobb, kertes házba, ahol minden családtagnak meg lehet a saját élettere még akkor is, ha karanténba kerülnek hetekre összezárva, addig a fenyegető rezsiárak nyertesei abszolút a kis lakások és a megújuló energiaforrást is használó, energiatakarékos ingatlanok lettek. Egy nagy, korszerűtlen házat tehát nem könnyű ma eladni, de nem is lehetetlen.
Mindenekelőtt szem előtt kell tartanunk, hogy van, akinek a jelenlegi helyzetben is nagy ingatlanra van szüksége (mert például nagycsaládos, fontos számára, hogy két generáció együtt éljen, mindenképp egy ingatlant kíván otthonaként és a vállalkozásához is használni, vagy egész egyszerűen csak szereti a nagy tereket és meg is engedheti magának mindezt). Természetesen, aki nagy házat szeretne, az vagy olyan ingatlant keres, ami eleve energiatakarékos, vagy olyat, amit azzá tud tenni, bár ez utóbbiért nyilván lényegesen kevesebbet tud fizetni. Látszólag tehát kicsi az esélye annak, hogy épp a mi korszerűtlen, nagy házunk találjon gazdára, de ha jó az elhelyezkedése, a tájolása, az elosztása, és megfelelő az árazása, akkor elképzelhető, hogy valaki a mi ingatlanunkba szeret bele egy jóval energiatakarékosabb, ámde például rossz lokációjú és lényegesen drágább ingatlannal szemben. Nézzük, milyen trükköket vethetünk be a sikeres értékesítés érdekében!
Külföldi vevőket is el szeretne érni ingatlanhirdetésével? Próbálja ki most egyedülálló szolgáltatásainkat! Az Ingatlantájolón euróban is hirdethet!
Megfelelő árazás
Ez az a pont, amit bizony sokan elrontanak. Pedig megtalálni azt az árat, amin az ingatlan tényleg gazdára találhat kulcsfontosságú. Sokan esnek azonban abba a hibába, hogy otthonukat túlárazzák. Az egyik probléma az szokott lenni, hogy a saját otthonával kapcsolatban mindenki elfogult, ezért hajlamos azt jóval többre értékelni, mint amennyit ér. A másik buktató az árképzés során az szokott lenni, hogy a lakástulajdonosok nem azt nézik, hogy reálisan mennyiért lehetne az ingatlant eladni, hanem azt, hogy mennyit szeretnének érte kapni (mennyibe kerül az az ingatlan, amit az árán meg szeretnének venni). A túlárazással viszont azt kockáztatják, hogy eladó házuk még nagyon sokáig a piacon marad.
Az árazás persze nem könnyű, hiszen fel kell mérni, hogy a környéken hasonló ingatlanokat mennyiért hirdetnek, de ennél még fontosabb lenne tudni, hogy azok az ingatlanok mennyiért kelnek el végül valójában, ez azonban nehezen kideríthető. Ráadásul nincs két egyforma ingatlan, így a miénkhez hasonló lakás is rendelkezhet számos olyan tulajdonsággal, ami növeli vagy csökkenti az értékét a miénkhez képest.
Képek, képek és képek
Nem lehet elégszer elismételni: a jó hirdetés a képekkel kezdődik. Ön is a képeket nézi először, ha találkozik bármivel a neten, ugye? Fontos, hogy kiváló minőségű képeket készítsünk, amihez egy különösen nagy értékű, exkluzív ingatlan esetében a fotóson sem szabad spórolni. Ám egy teljesen hétköznapi ingatlanhoz is jó képek kellenek, amiket ma már egy okostelefonnal is könnyen elkészíthetünk, ha figyelünk a következőkre:
- Tegyünk rendet, selejtezzünk és takarítsunk ki alaposan, mielőtt hozzáfognánk a fényképezéshez!
- Mindig derült időben fényképezzünk, de sohase nappal szemben. Bármilyen napfényes is az idő, érdemes lehet a villanyokat is felkapcsolni és vakut is használni a beltéri képekhez.
- Minden helyiségről készítsünk legalább egy, de inkább több képet, hogy kiválaszthassuk a legjobbakat.
- Igyekezzünk minél nagyobb látószöggel fényképezni, és ne fotózzunk felesleges részleteket, de egy-egy szép részletet természetesen megragadhatunk.
A szöveg is fontos!
Bármennyire is szépek a képek, a szövegben adhatunk meg számtalan olyan információt, ami alapján az érdeklődők eldönthetik, hogy valóban ilyen ingatlant keresnek-e. Ezért fontos, hogy a szöveg minden lényeges információt tartalmazzon, de ne legyen benne semmi felesleges, ne legyen túl hosszú, mert akkor senki nem fogja végigolvasni.
Az első helyre szeretne kerülni a találati listán, amikor egy vevő új otthont keres?
Most kedvezményesen licitálhat az első helyekre az Ingatlantájoló forradalmian új
és kiváló ár-érték arányú licit szolgáltatására.
Most még a sokat hirdető ingatlanirodákat is könnyen megelőzheti!
Körültekintően válasszuk ki, hol hirdetünk!
Az Otthontérkép Csoporthoz tartozó Ingatlantájoló az egyik legnagyobb ingatlanhirdetési portál, már 2005 óta működik Magyarországon. Nézzük, miért érdemes itt hirdetni!
- mert egyszerű és gyors: Az Ingatlantájoló az ország egyik leggyorsabban betöltődő ingatlanhirdetési portálja, ahol ráadásul nagyon egyszerűen, néhány lépésben, mindössze 1 perc alatt feltölthetjük hirdetésünket. Hirdetésünk ezután azonnal megjelenik az oldalon teljesen ingyenesen és ezután választhatunk a különböző kiemelési csomagok közül.
- mert itt euróban is hirdethetünk: Bizonyos ingatlanok esetében fontos lehet euróban hirdetni, különösen, ha az az ingatlan nagy értékű, exkluzív, vagy Budapest különösen nívós részén, vagy a Balatonon, esetleg az osztrák határ mentén helyezkedik el. Jó hír, hogy az Ingatlantájolón euróban is feladhatjuk hirdetésünket, méghozzá úgy, hogy az érdeklődők ár alapján is össze tudják hasonlítani az egyes ingatlanokat függetlenül attól, hogy az ár milyen pénznemben lett megadva. A rendszer ugyanis az ár szerinti sorba rendezésnél automatikusan sorba rendezi a forintban és az euróban megadott árakat az MNB aktuális árfolyama alapján.
- mert ingatlanunk akár magazinban is szerepelhet:amennyiben olyan kiemelési csomagot választunk, amely a cikkírást is tartalmazza, az Ingatlantájoló profi újságíró csapata cikket ír az ingatlanról, amely megjelenik az Otthontérkép Magazinban és az Ingatlantájoló partneroldalain (Infostart, Mfor, Privátbankár) is.
- mert más, nagyszerű kiemelési lehetőségek közül is választhatunk: Attól függően, hogy melyik kiemelési csomagot választjuk, választhatunk social média kiemelést, mellyel további több ezer érdeklődőt érhetünk el, illetve hirdetésünk az Ingatlantájoló média partner oldalain, ingatlan ajánlódobozokban is megjelenhet.
- mert hirdetésünk sokáig az első oldalakon maradhat: Az érdeklődő vevőknek nincs sok idejük a keresgélésre, ezért a számtalan ajánlat közül jellemzően csak a listaoldalak első három oldalát nézik meg. Alapértelmezett szűrés esetén azonban a hirdetések időrendi sorrendben jelennek meg, így hirdetésünk már néhány nap után a 4. vagy 5. oldalra sorolódhat. Erre kínál megoldást az Ingatlantájoló nemzetközi szinten is ritkaságnak számító, három szintű licitrendszere, amellyel a legjobb pozíciókért licitálhatunk. Így kizárólag a saját taktikánkon és kreditegyenlegünkön múlik, hogy hirdetésünk a lehető legelőkelőbb helyek egyikén jelenjen meg a helyi és a különböző szűréseknek megfelelően megjelenő listaoldalakon, és hosszú ideig az első három oldalon maradjon.