Pénz

Célcsoport és időzítés! Két hihetetlenül fontos tényező az ingatlaneladásban!

Ráadásul a kettő közt még igen fontos kapcsolat is van

Megosztás:
Ráadásul a kettő közt még igen fontos kapcsolat is van. Mai cikkünkben megmutatjuk, hogyan válaszd ki a megfelelő célcsoportot, hogyan célozd kifejezetten nekik a hirdetésedet, és azt is, hogy mindebben milyen szerepe van a megfelelő időzítésnek.

A célcsoport kiválasztása – avagy ne akarj eladni nyugdíjasnak 5. emeletit

És a fenti csak egy példa a sok közül. Ahhoz, hogy tudjuk milyen célcsoportnak kell céloznunk a hirdetésünket, tisztában kell lennünk eladó ingatlanunk „képességeivel”. Tehát értelemszerűen kis lakással ne a nagycsaládosokat, nagy kertes házzal ne a pályakezdőket célozzuk meg. Ahogy időseknek se próbáljunk meg magas emeleti lakást eladni egy lift nélküli házban (ha van lift, akkor sem szívesen költöznek magasra), és ők sem szeretik a túlságosan nagy lakásokat, házakat. Befektetőknek pedig ne akarjunk tanyát eladni a semmi közepén, de a túlságosan külvárosi, illetve a túlságosan nagy lakásokkal sem az ő szívüket fogjuk megnyerni.

A befektetésnek ideális lakások mellesleg általában a külföldiek által is nagyon keresettek, így ha ingatlanunk külföldi vevők érdeklődésére is számíthat, akkor hirdessük meg euróban. Az euróban történő hirdetés ráadásul az Ingatlantájolón rendkívül egyszerű, a rendszer ugyanis az MNB napi árfolyami adatait felhasználva váltja át forintba az ingatlanok árát és az ár szerinti listázás esetén a találatokat pénznemektől függetlenül teszi sorrendbe. Továbbá az euróban történő hirdetés azért is  előnyös, mert általa el tudjuk kerülni az árfolyamveszteséget is.

Így hirdessünk!

Bármilyen is azonban az ingatlanunk és a potenciális vevőkből álló célcsoportunk, néhány alapszabálynak mindenképp meg kell felelnünk. Életkortól és élethelyzettől függetlenül, mindenki olyan hirdetésre fogja felkapni a fejét, ami egy tiszta rendezett ingatlan képét mutatja. Azaz, mielőtt nekiállunk lefotózni az ingatlant, rakjunk rendet és alaposan takarítsunk ki, valamint a személyes tárgyak közül is a lehető legkevesebbet hagyjunk elől. Arra is figyeljünk, hogy a képek élesek legyenek és a lehető legjobb megvilágítás mellett készüljenek. Ha úgy érezzük, hogy nekünk nem megy, inkább kérjük meg egy fotózáshoz jobban értő ismerősünket. Különösen nagy értékű, exkluzív ingatlan esetén pedig ne egy profi fotóson akarjunk spórolni.

Ha a képekkel sikerült meggyőznünk az érdeklődőket, és a hirdetésszöveget is elolvasnák, akkor sem mindegy, hogy milyen leírással találkoznak. Fontos, hogy a szöveg ne legyen se túl rövid, se túl hosszú, írjuk bele a legfontosabb dolgokat, és ne próbáljuk meg az ingatlan bármilyen hibáját eltitkolni, mert úgyis kiderül. Ha kicsit hosszabbra sikerül a szöveg, tagoljuk, hogy jól áttekinthető legyen.

Válasszunk megfelelő helyet a hirdetésünknek

Buszmegállóban kitűzött cetlin is hirdethetünk, de sokkal eredményesebb lesz a hirdetésünk, és minden célcsoportot úgy érünk el a legkönnyebben, ha az internetet választjuk. Ott is egy olyan oldalt, ami régóta van a piacon, és sokak által látogatott, mint például az Ingatlantájoló. Az Ingatlantájolót azért is érdemes választani, mert a különböző kiemelési csomagok által olyan plusz szolgáltatásokhoz jutunk, amelyekkel hirdetésünket méginkább a kiválasztott célcsoport felé irányíthatjuk.

A kiemelési csomagokkal például egyből 20 kép feltöltése is lehetővé válik ingyenesen, ami valljuk be igen lényeges, mert az ingyenes hirdetéshez feltölthető 5 db kép maximum ahhoz elég, hogy egy üres telket bemutassunk, ahhoz, hogy egy lakás vagy ház iránt keltsük fel az érdeklődést, ennél több kell.

 

Hirdess most és a választott kiemelési csomag mellé ajándék krediteket is kapsz az adott időszakra, amelyekkel hirdetésedet a lista oldalak élére pozícionálhatod.

 

A kiemelési csomagokhoz ráadásul most ajándék kreditek is járnak, melyek segítségével ingatlanunkat a lehető legjobb pozíciókra licitálhatjuk a különféle találati listákon, az Ingatlantájoló nemzetközi szinten is ritkaságnak számító 3 szintű licitrendszerével. Ez azért különösen hasznos, mert hirdetésünk már néhány nap után hátrébb sorolódhat a találati listákon, de ha licitálunk a legjobb helyekért, akkor napok, hetek múlva is az élen maradhat területi, illetve bármilyen egyéb szempont szerinti listázás esetén is.

Ha pedig a 120 napos csomagot választjuk, akkor hirdetésünk az Ingatlantájoló közösségi média felületein, illetve partneroldalain (Mfor.hu, Privátbankár és Infostart) is megjelenhet, amivel további több ezer érdeklődőt érhetünk el, és ingatlanunkról cikket is írathatunk, amely az Otthontérkép Magazinban jelenik meg és szintén kikerül az Ingatlantájoló közösségi felületeire és partneroldalaira.

Az időzítés

Bármilyen tökéletes hirdetést is alkotunk azonban meg, ha nem akkorra időzítjük a megjelenést, amikor a célcsoportunk vásárolna is, akkor még hónapokat várhatunk az érdeklődőkre. Általánosságban véve igaz, hogy az ingatlanpiac tavasszal kezd éledezni, így tavasszal és nyáron gyorsabban kelnek el az ingatlanok, míg ősszel és télen nehezebben. Rossz időben vagy a karácsonyi ünnepek alatt ugyanis senki sem szeret költözködni. Különösen igaz ez, a családosokra, akik kifejezetten a nyári szünet idejére szeretik időzíteni a költözködést, vagy az egyetemistákra. Így, ha nagy családi házunk van, vagy egyetem közeli lakásunk, akkor kifejezetten érdemes már tavasz elején elkezdeni hirdetni. Ugyanakkor, ha a befektetésnek ideális ingatlanunk felújítandó, akkor nyugodtan hirdethetünk jóval hamarabb is, a befektető úgyis belekalkulálja még a felújítás idejét.

Az árazásnak is fontos szerepe van

Ha úgy érezzük, hogy mindent jól csináltunk, jó időben, egy figyelemfelkeltő és érdeklődést is fenntartó hirdetést adtunk fel, ennek ellenére mégsem érkeznek a vevők, akkor egyetlen dolgot ronthattunk csak el: az árazást. De semmi probléma, árat csökkenteni bármikor lehet, és az Ingatlantájolónál az a szerencsés helyzet áll fenn, hogy az Árfigyelő szolgáltatásnak köszönhetően az árcsökkenésről mindenki 24 órán belül e-mailben értesítést kap, aki a miénkhez hasonló ingatlanokra állított be Hirdetésfigyelőt. És ez még nem minden! Akik ugyanis az OtthonTérkép mobilalkalmazást is letöltik, azok azonnali push üzenetben kapnak értesítést ingatlanunk árának csökkenéséről. Emellett az OtthonTérkép mobilapplikációban az Otthontérkép Magazin cikkei is megjelennek, így ha a 120 napos csomagot választjuk és ingatlanunkról cikk is íródik, akkor a cikk megjelenéséről is azonnali push értesítést kapnak az OtthonTérkép mobilapplikáció letöltői.

 

Eladás helyett inkább vennél? Töltsd le az OtthonTérkép mobilapplikációt most iOS-re vagy Androidra, hogy azonnal értesülj a legfrissebb ingatlanhírekről és arról, ha egy számodra releváns ingatlan árát csökkentették!

avatar

Az Otthontérkép Magazin az ingatlanpiac és lakáskeresés világában nyújt értékes információkat, útmutatásokat és inspirációt olvasóinak. A magazin cikkei nemcsak a legújabb ingatlanpiaci trendeket és híreket dolgozzák fel, hanem lakberendezési tippeket, befektetési tanácsokat és építkezési ötleteket is kínálnak. Az Otthontérkép Magazin célja, hogy segítse az olvasókat a tudatos lakásvásárlásban, -bérlésben, valamint otthonaik kényelmes és stílusos kialakításában.