Dél-kelet Magyarországról hamarosan könnyebben elérhető lesz a Balaton

Kecskemét mellett épül meg az ország legnagyobb vidéki közlekedési csomópontja, amely az M44-es, az M5-ös, az 5-ös főút és a tervezett M8-as út találkozásánál fog elhelyezkedni – olvasható a Magyar Építők oldalán.

Az új közlekedési csomópont az M5-ös autópálya 74-es, Kecskemét Észak nevű kijáratának átalakításával valósul meg, a projekt befejezése 2027 első felében várható. A beruházás szerves része az M44-es nyugati szakaszának fejlesztésének, amelyet a Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. valósít meg egy 33,6 kilométeres új útszakasz megépítésével, amelyhez 14 különféle műtárgy is tartozik.

Új útszakaszok megnyitása már jövő tavasszal

A beruházó, az Építési és Közlekedési Minisztérium október 10-én Kecskemét mellett tartott sajtótájékoztatót, amelyen Pántya József, az út- és vasútépítési helyettes államtitkár, valamint Dr. Szeberényi Gyula Tamás országgyűlési képviselő is részt vett. Pántya József bejelentette, hogy az M44-es Szentkirály és Kecskemét közötti szakaszának építése már 80%-os készültségnél tart. Az ütemterv szerint jövő tavasszal már 32,2 kilométernyi útszakaszt nyitnak meg a forgalom számára.

Folyamatos forgalom az építés ideje alatt

Az új szakasz bekötése az 5-ös főútba és az M5-ös autópályába zökkenőmentesen fog megvalósulni, így az építkezés alatt is biztosított lesz a forgalom. A Hódút Építő Kft. már megkezdte az M44-es és az M5-ös autópálya találkozásánál tervezett csomópont kialakítását, amelyhez az M44-es a jövőben M8-as autópályaként fog kapcsolódni, egészen az M7-es autópályáig. Ezen kívül az 5-ös főút csomópontját is itt építik meg, mindegyik különszintű csomópontként.

Pántya József elmondta, hogy a csomópont megépítésével Magyarország legnagyobb vidéki közlekedési csomópontja jön létre, amely a jövőben kulcsszerepet játszik majd a régió közlekedési hálózatában. Az építkezés során forgalmi korlátozásokra lehet számítani, és a Szegedről érkező forgalom számára a 74. számú kijáratot már csütörtöktől lezárják.

Az M44-es további fejlesztései

A helyettes államtitkár beszámolt arról is, hogy az M44-es további, Békéscsaba és a magyar-román határ közötti 42 kilométeres szakaszának tervezése is elindult, amely révén az út Kecskeméttől egészen a román határig fog vezetni.

Dr. Szeberényi Gyula Tamás hangsúlyozta, hogy az M44-es és az M5-ös csomópontjának megépítése nemcsak Kecskemét, hanem az egész régió számára kiemelkedő jelentőségű. Hozzátette, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium támogatásával megújultak Kecskemét főbb útvonalai, javítva a város megközelíthetőségét. Kecskemét városa az elmúlt öt évben 45 utat és csomópontot fejlesztett vagy újított fel.

Ajánlott ingatlanok

Mfor.hu legfrissebb cikkei

Gyurcsány Ferenc szavai aranyat érnek

Gyurcsány Ferenc szavai aranyat érnek

A házelnök Kövér László 14 millió forintra büntette meg az ellenzéki politikust parlamenti felszólalásában elhangzottak miatt.

Vitézy Dávid hevesen kritizálja a kormány csak autópályát építő tervét

Vitézy Dávid hevesen kritizálja a kormány csak autópályát építő tervét

„A következő tíz évben a kormány nulla vasútfejlesztéssel tervez, a HÉV-fejlesztés és Budapest összes közlekedési beruházása törölve, autópályák mindenhova.”

Pontosan azt kapta Orbán Viktor Strasbourgban, amiért ment, de Magyar Péter bekavart - Ez Viszont Privát

Pontosan azt kapta Orbán Viktor Strasbourgban, amiért ment, de Magyar Péter bekavart - Ez Viszont Privát

Orbán Viktor rutinból hozta döntetlenre a meccset, de Magyar Péternek azért sikerült egy kicsit megzavarnia. De miért volt ez az egész rettentő kínos?

A kutyapárti polgármester leállíttatta a Tündérhegyi pszichiátria lebontását

A kutyapárti polgármester leállíttatta a Tündérhegyi pszichiátria lebontását

Az újonnan megválasztott Kovács Gergely számolt be a védett épület bontását megakadályozó akcióról.

© 2024 (v2.202102)