Óriási változás jött el a magyar ingatlanügyintézésben: szeptember 1-től már a budapesti földhivatalokban is bevezették az elektronikus ingatlannyilvántartási rendszert (E-ING). Ez nem csupán egy technikai újítás – hanem egy valódi korszakhatár: papírtornyok helyett online kattintások, hónapokig húzódó ügyintézés helyett villámgyors folyamatok jönnek.
Mit jelent ez pontosan?
-
Az új rendszer 19 millió tulajdoni lapot kezel, és évente milliós nagyságrendű eljárást érint.
-
Decembertől az ügyvédek is teljes körű hozzáférést kapnak, így közvetlenül, online nyújthatnak be beadványokat.
-
Fél év átmeneti időszak után teljesen megszűnik a papíralapú ügyintézés – az egész folyamat digitalizált lesz.
Az E-ING nem csak egyszerűbbé, hanem biztonságosabbá és átláthatóbbá is teszi az ingatlanügyleteket. A rendszer ráadásul több mint egy tucat állami nyilvántartással áll összeköttetésben – az országos cégnyilvántartástól kezdve a személyiadat-nyilvántartásig.
Miért ekkora durranás?
Mert az E-ING felváltja a két évtizede működő TAKARNET-et, és teljesen átalakítja az ingatlanpiac működését. Innentől kezdve minden gyorsabban, költséghatékonyabban és egyszerűbben intézhető lesz – ráadásul bárhonnan, bármilyen eszközről.
A rendszer fejlesztése 2019-ben indult, több mint 16 milliárd forintos beruházásból, és mostanra ért el abba a szakaszba, amikor a jogászok és ügyvédek is ténylegesen használatba vehetik. Az átállás gördülékenységét országos roadshow, oktatóvideók és tesztelések segítik.
Röviden: aki eddig bosszankodott a lassú földhivatali ügyintézés miatt, az most fellélegezhet. Az E-ING-nek köszönhetően jön a digitális ingatlan-nyilvántartás kora, ahol az ügyintézés nem papírról szól – hanem pár kattintásról.
Házat, lakást vennél? Nézz szét az Ingatlantájoló kínálatában!