Kezdjük az elején: "hirdetem és hirdetem" - mondják, de jól tudjuk: hirdetés és hirdetés között ég és föld lehet a különbség.
Sajnos az ingatlanosok sem mindig a legügyesebbek e téren, így nincs más hátra: gyűrjük fel az ingujjunkat és adjunk fel magunk egy jó hirdetést. Ne ezen múljon a siker!
Először is: lebegjen az a szemünk előtt, hogy az adott községben, városban, városrészben, kerület részben – az adott otthon kategóriában, méretben, típusban – legyen a miénk a legszebben megmutatott, legjobban leírt, de mégis kedvező árú ingatlan! Így van csak esélyünk kitűnni!
Sorozatunk eddig megjelent cikkei:
Tippek: így add el gyorsan és hatékonyan a lakást, a házat! (első rész)Eladási tippek: ha ilyen fényképeket csinálsz, hamar találsz vevőt! (második rész)
Rendezd be „színpadnak”, így mutasd be sikerrel a lakást!
Sorozatunk korábbi részeiben tehát már szó volt a képek és az első benyomások, illetve a kellemes és igen hatékony bemutatás tippjeiről, érdemes azokat is elolvasni a fenti linkeken!
És most nézzük a mai témánkat: milyen a jó ingatlanhirdetés?
Egy kissé cinikus ingatlanos lakonikus válasza erre: tök mindegy, úgysem olvassa el senki... ;)De komolyra fordítva a szót: ugyan az emberek 70-80 százaléka első körben jellemzően tényleg csak az árat és a képeket nézi, azért közel sem mindegy, hogy mit írunk a címbe és a leírást hogyan szerkesztjük, mert a valódi érdeklődők, amikor a TOP10-es listájukat készítik, bizony ezt is elolvassák.
[adinserter block="2"]
Hogyan adjunk jó címet?
A cím első szava lehetőleg ne az „eladó” , „kis lakás” és hasonlók legyenek, hanem a hely, és annak kreatív megjelölése legyen, például:– Zugliget legszebb részén... – Kőbánya központjában... – A Balaton legszebb déli községében... – Kaposvártól pár percre, nyugodt, zöld környezetben... – Sopron „rózsadombján”...
Vagy valahogy így...
Miért? Mert az elsődleges kérdés mindig a hely, hiszen aki tényleg venne, nem csak nézeget, az 99%-ban konkrét, jól körülhatárolható városrészben vagy legfeljebb 2-3 kisebb települést magába foglaló környéken keres, így ezzel találjuk meg leghatékonyabban célcsoportunkat.
Kedvet kaptál? Add fel Te is ingyenesen hirdetésed az Otthontérképen!
És mi legyen a folytatás?
Ahogyan példáinkban utaltunk rá: minél konkrétabb, minél hívogatóbb legyen a cím üzenete.Például:
– Zugliget legszebb részén két szobás, felújított, egyedi fűtésű, erkélyes, emeleti ékszerdoboz eladó – Kőbánya központjában, közlekedéshez közel, felső emeleti, 3 szobás, teraszos, panorámás, igényesen felújított panellakás eladó – A Balaton legszebb déli községének központjában kedves, felújított, tágas parasztház, nagy telekkel keresi új gazdáját – Kaposvártól pár percre, nyugodt, zöld környezetben, a fürdőhöz közel, újszerű, 5 szobás családi ház eladó – Sopron „rózsadombján”, 3 hálószobás, újszerű luxuslakás két fürdővel, tetőterasszal, okosotthon funkciókkal eladó
Ilyen legyen a leírás!
Nem csak a cím, de a leírás minősége is elengedhetetlen ahhoz, hogy a megfelelő vevőt megtaláljuk.
Milyen a jó leírás?
– Alapvető, hogy hazudni ne hazudjunk, a megtekintéskor úgyis kiderül szinte minden. Pl. ne írjuk, hogy a lakás csendes, ha 3 sávos főútra néz, és hasonlók...– Ugyanakkor az apróbb hiányosságokból nem kell „elefántot csinálni”, nem kell pl. odaírni, hogy a lakás nem csendes, vagy hogy a ház állapota rendezetlen, felújítandó, de az a korrekt, ha az utolsó képek közt ezt jelezzük, vagy finoman odaírjuk a leírásba. Mondjuk így: a ház felújítása rövidesen várható. És e kompromisszumokat az árképzésnél se feledjük!
– A leírás semmiképp se legyen 1800-2500 karakternél hosszabb, szóközzel együtt számolva.
– Elsőként írjunk 2-3 mondatot a helyről, a környékről, majd következhet a lakás leírása, például ahogyan az alábbiakban látható:
Íme egy minta leírás:
AZ INGATLAN HELYSZÍNE: – A lakás Budán, a III. kerületben, a Mechwart liget közelében, a Bimbó úton található. – Pár száz méteren belül megtalálható tömegközlekedési eszközök: XY busz, a 4-6-os villamos, közel a Déli Pályaudvar és 2 megállóra van a Széll Kálmán tér metrómegálló és közlekedési csomópont – A lakás közvetlen közelében, pár perces sétára bölcsőde, óvoda, iskola, játszótér is van – Bevásárlásra a közeli kisboltok adnak lehetőséget. – A közelben, kb. 6-7 perc sétára van a Mammut bevásárlóközpont, ahol bankok, gyógyszertár, éttermek is vannak.Az ÉPÜLET JELLEMZŐI: – A négy emeletes, sátortetős épület a 80-as években épült, melyben 15 lakás van. – A ház állapota felújított és folyamatosan karbantartják, a ház anyagi helyzete rendezett, jelentős megtakarítással rendelkezik. – A házban tavaly cserélték a villanyvezeték-rendszert és kifestették a lépcsőházat, néhány éve cserélték a bejárati ajtót és új kaputelefont szereltek fel.
A LAKÁS JELLEMZŐI: – A lakás a társasház második emeletén van, ami lifttel is elérhető. – Belépve egy tágas előszobába lépünk. Jobbra a konyha, szemben az erkély és nappali szoba található. Balra a fürdőt és a két külön nyíló szobát találjuk. – A fürdő és a wc külön helyiségben van. – A szobák ablakai napfényesek, kellemes, csendes belső kertre néznek. – A lakásban 2010-ben kicserélték az áramvezetékeket, a lefolyórendszert és felújították a fürdőt, a konyhát. A nyílászárókat és a bejárati ajtót 3 éve újakra cserélték. – A nappali igény szerint amerikai konyhássá alakítható, így nyerhetünk még egy félszobát.
A LAKÁS MÉRETE
Teljes méret: 66 nm + 7 nm erkély Belmagasság: 2,75 m Részletes méretek a csatolt alaprajzon.
MŰSZAKI FELSZERELTSÉG: – A fűtést kombi cirkó adja. – Az ablakok újszerű redőnnyel szereltek. – A konyhagépek a vételár részét képezik.
KÖLTSÉGEK: – A közös költség: 14551 Ft, amely magába foglalja a korlátlan vízfogyasztást, a közös vízfogyasztást, felújítási alapot, a takarítást, a szemétdíjat, a közös villany fogyasztást, az alap szintű kertgondozást, a közös képviselet díját és a ház biztosítását is.
TÁROLÓ: A lakáshoz tartozik egy 6 nm-es saját tároló a pincében.
PARKOLÁS: A környék fizetős övezet, de a kerületi lakosok minimális éves díj megfizetése ellenében ingyen parkolhatnak.
Irányár: XXX Millió Ft
Kedvet kaptál? Add fel Te is ingyenesen hirdetésed az Otthontérképen!
És persze ne felejts el képeket feltölteni, de ne feledd azt sem, hogy lehetőleg a legszebb fotót állítsd be nyitóképnek! Legyen a képek között alaprajz.
És persze még hatékonyabb a hirdetés, ha valami egyedivé teszi, kiemeli a többi közül: például egy felirat vagy kiemelés!