állás

Talpraesett új kollégát szeretne? Mutatjuk, milyen hirdetésekkel nem fog menni

A közösségi média felületek egyik sajátos hozadéka, hogy nincs olyan téma, hobbi vagy érdeklődés, ami körül ne alakultak volna ki közösségek

Megosztás:
A közösségi média felületek egyik sajátos hozadéka, hogy nincs olyan téma, hobbi vagy érdeklődés, ami körül ne alakultak volna ki közösségek. Főzés, barkácsolás, lakberendezés, diéta vagy hibátlan gyepszőnyeg - bármit szeretnél az élettől, meg fogod találni a hozzád hasonlókat.

Kevésbé felemelő, ám annál tanulságosabb hobbi a rémes álláshirdetések böngészése. Ahogy a lakáshirdetéseknek is megvan a maga sajátos nyelvezete (felújítandó=bontandó, fiatalos= nincs lift), nincs ez máshogy az álláshirdetéseknél sem. Állásokra pályázni sokszor fárasztó, érzelmileg is megterhelő folyamat, ha pedig mindezt a hirdetéseket feladó cégek pofátlansága is tetézi, az tényleg nagyon elkeserítő.

Az alábbiakban mutatunk néhány figyelmeztető jelet. Aki ezt/ezeket látja egy hirdetésben, helyes, ha a legrosszabbra készül. Aki pedig az asztal másik oldalán ül, és épp keresi talpraesett új kollégáját, annak azért ajánljuk a listát, hogy a folyamat sikeres legyen. Mert ne legyenek illúziói senkinek: az alábbi praktikákkal talán horogra akad előbb-utóbb egy szerencsétlen balek, ám az illető szinte biztosan nem álmaink munkaerője lesz. A talpraesett, ügyes, tanulékony jelentkezők ugyanis roppant hamar megtanulják, kit kerüljenek el messziről.

“Versenyképes fizetés” és “fizetési igény megjelölésével” Mindkét formula bevett, és mindkettő rosszat jelent. A versenyképes fizetés a valóságban szinte mindig éhbért takar. A fizetési igény megjelölését kérő cégek stratégiája pedig az, hogy a létező legalacsonyabb bérért vegyenek fel valakit. Az a cég, amelyik már a felvételi folyamatban a jelentkező kizsigerelésére optimalizál, később sem lesz jobb. A fenti gyakorlat ráadásul mind a cégnek, mind a jelentkezőnek idő és energiapazarló, hiszen olyanok is jelentkezni fognak, akiknek igényei távol állnak a cég elképzeléseitől.

Rocksztár, nindzsa vagy szuperhős kerestetik Ha ilyen munkaköri leírást látunk egy álláshirdetésben, az biztos jele annak, hogy számos ember munkáját kell majd elvégezni. Cseresznye a tejszínhab tetején, hogy általában rémes fizetésért.

Négy munkakör (egy félállásban) A fenti problémakör közeli rokona, amikor egy álláshirdetésben valójában három-négy embernyi feladatot próbálnának betöltetni egy jelentkezővel. Kezelni kellene a cég marketingjét, a közösségi média kampányokat tartalomgyártással együtt, rendezvényeket szervezni és grafikai munkákat ellátni. Vagy: recepcióst keresnek, de a feladatok között felsorolják még egy asszisztens, és egy HR-es tevékenységeit is. Ugyanez haladó szinten: négy ember feladata, szerződéssel, félállásban.

Juniort keresünk 5 év szakmai tapasztalattal Szintén a zsugori cégek kedvelt gyakorlata, hogy megpróbálnak szenior (de legalábbis medior) munkatársat felvenni egy junior fizetéséért. Hogy ez valaha, valakinek sikerült-e, nem tudom, de nagyon gyakori nem lehet, hiszen egy szenior elég pontosan tudja a saját piaci értékét, és nyilván nem fog a harmadáért elszegődni. Ide tartozik a junior munkatárs, akitől 3-5 év tapasztalatot várnak, a gyakornok, akitől mesterdiplomát/PhD-t/MBA-t és 3 év szakmai tapasztalatot kérnek.

Gyakornoki programnak álcázva rabszolgákra vadászunk Az előző jelenség minősített rokona, amikor egy cég ingyen dolgozó rabszolgát szeretne, és mindezt gyakornoki programnak hazudja. Beugró szinten heti 20 óra ingyen munkával is megelégszenek, a haladók viszont teljes állásba várják áldozataikat.

Hazug álláshirdetéssel csalogatjuk a jelentkezőket A hirdetői pofátlanság igen kiugró szintje, amikor az álláshirdetésben egyszerűen hamis (a valóságosnál vonzóbb) adatokat adnak meg, majd az interjún, mintegy mellékesen pöttyintik el, hogy egyébként a munkaidő napi 12 óra, vagy a megjelölt fizetés tulajdonképpen csak a fele annak, mint amennyit a hirdetésben említettek. Ugyanez végső feketeöves verzióban: a szerződés nélkül munkába álló szerencsétlennel az első munkanapon közölni, hogy 8 óra után nem mehet haza, illetve az első fizetésnapon ártatlanul meglepődni, hogy miért, többre számított???

Szexista, rasszista, vagy szimplán csak bunkó hirdetés, amit viccesnek gondol a hirdető A munkavállaló várható megbecsültségéről árulkodik az is, amikor a cég már a hirdetésben viccesnek gondolja, hogy csöcsös-faros poénokkal, laza cigányozással vagy egyéb ormótlansággal csalogassa leendő dolgozóit. A csapda persze az, hogy aki nem veszi emberszámba a nőket/zsidókat/vegánokat/tetszőleges jellemző behelyettesíthető, az egyéb embertársai, így kollégái részére sem fogja megadni az elvárható tiszteletet.

Aki még a bugyid színére is kíváncsi Az aggasztó jelek közé tartozik az is, ha az interjú folyamat során olyan dologra kérdeznek rá, amihez semmi közük. Fiatal nők esetében természetesen dobogós a szeretne-e/mikor szeretne/hány gyereket szeretne kérdéskör, illetve a már gyerekes anyák esetén a ki marad otthon a beteg gyerekkel, és ki megy a szülőire. De végtelen mennyiségű rossz példát említhetnénk, mint a Kire szavazott? Milyen gyógyszereket szed? Él-e szexuális életet és hogyan védekezik? Jár-e templomba? Mennyi megtakarítása van?

Aki elvárja, hogy hozz áldozatokat Legutolsó vörös zászlónkhoz érkeztünk: néhány álláshirdetés hangsúlyozza, hogy a munkavállalónak készen kell állnia arra, hogy a szabadidejét és a magánéletét a munkájának rendelje alá. Ez nemcsak irreális, hanem egészségtelen is, raádásul biztos jele a mérgező munkahelyi légkörnek.

Így kontextusból kiragadva talán még vicces is lehet, hogy esetenként mit engednek meg maguknak a hirdetők, álláskeresőként viszont nagyon nem az. És, ahogy már említettük, a fenti gyakorlatok nem is kifizetődőek egy cég számára sem, hiszen minden épkézláb jeletkező messziről fogja elkerülni azt, aki a fenti trükkökkel operál.

Keressen sikeresen és jó áron új munkatársat a jobinfo.hu-n!

Sok-sok éve léteznek az éterben olyan platformok, amik a papír alapú hirdetéseket váltották, de még mindig előfordul a következő, nosztalgikus időket idéző kérdés a munkáltatók részével: “És van korlátozás a szöveg hosszát tekintve?” Nem, az internet mindent elbír, viszont egy álláshirdetés sikerének kulcsa annak tartalma: az informatív, nem túl bő, ám minden fontos információt tartalmazó hirdetések mindenképpen hatékonyabbak lehetnek az általánosságokat sorolóknál. A hirdetés “Mit kínálunk”-részébe bepötyögött “jó csapat”, “segítő vezetés”, “teljes munkaidő”, “versenyképes bérezés” semmiképp sem segítik a hirdetést.

Ha igazán jó áron és hatékonyan szeretne hirdetést feladni, vájuk a nemrég megújult j

obinfo.hu

oldalán, ahol ráadásul most extra kellemes áron, plussz hirdetéstámogatással tudja feladni álláshirdetését, tapasztalt kollégáink pedig igény esetén segítenek a szövegezésben is!

Igényelje az akciós kupont ezen a linken:

https://kedvezmeny.jobinfo.hu/

 

avatar

Az Otthontérkép Magazin az ingatlanpiac és lakáskeresés világában nyújt értékes információkat, útmutatásokat és inspirációt olvasóinak. A magazin cikkei nemcsak a legújabb ingatlanpiaci trendeket és híreket dolgozzák fel, hanem lakberendezési tippeket, befektetési tanácsokat és építkezési ötleteket is kínálnak. Az Otthontérkép Magazin célja, hogy segítse az olvasókat a tudatos lakásvásárlásban, -bérlésben, valamint otthonaik kényelmes és stílusos kialakításában.