Élni és dolgozni hagyni
Ha megvizsgálunk közelebbről egy munkahelyi közösséget, a skála meglehetősen széles. Van olyan kolléga, aki minden apróságért elnézést kér, de biztosan akad olyan is, aki nem veszi észre saját magát és az idegesítő szokásait. Ebben a cikkben munkahelyi illemtani szabályokat gyűjtöttünk össze.
Pletyka
Az egyik leggyakoribb munkahelyi modortalanság a pletyka. Ha valaki magánéletéről meg is tudsz valamit, azt illik megtartani magadnak, mert a terjesztésével nagyon kínos pillanatokat szerezhetsz neki –és magadnak is, amikor kiderül, hogy tőled indult a bizalmas információ.
Késés
Nem csak azért illik időben érkezni, mert a főnököd elvárja. Ha például egy megbeszélésen, vagy beszámolókon rád kell várni, azzal a többiek értékes idejét is rabolod, ez pedig egy munkahelyen is éppen olyan modortalanságnak számít, mint az élet bármely más területén. Bizonyára mindannyiunkkal előfordult már, hogy vissza kellett szaladnunk, vagy késett a busz, de figyeljünk arra, hogy ne csináljunk ebből rendszert.
Nem megfelelő öltözködés
Az öltözködési előírások az adott munkahely szokásaihoz igazodnak. Mindig ügyelj arra, hogy megfelelően öltözz, és tartsd tiszteletben a megfelelő dress-code-ot. A nem megfelelő öltözet viselése zavaró lehet mások számára és károsíthatja a cég megítélését is.
Zavaró viselkedés
Nem kell ecsetelni, mennyire idegesítő lehet egy folyamatosan zajt keltő kolléga a közeledben. Szék nyikorgatás, kopogás a tollal az asztalon, fütyörészés (nem pár másodprecet értünk itt), állandó krákogás, ami valószínűleg egy rossz szokás és nem nátha, hangos telefonálás az iroda közepén magánügyben....Mivel akkor hatékony a munkavégzés, ha a feladatokra koncentrálhatunk, fontos tiszteletben tartani ezt az igényt. Törekedni kell arra, hogy a legkevésbé hassunk zavaróan a körülöttünk dolgozókra.
Köszönés
Ha valaki belép a közös térbe és a telefonjába bújva közelíti meg az íróasztalát, ahelyett, hogy köszönne a jelenlévőknek, az durva tiszteletlenségnek számít. Abban az esetben, ha már a jelenlévők közé belép egy új személy, nem számít a kor és a nem, neki kell először köszönnie.
Káromkodás
A különböző nézeteltérések mindennapos dolgok, de előfordulhat, hogy heves szóváltásig fajulnak és a vitában részt vevő felek trágár kifejezéseket is használnak az igazuk kifejezésére. A káromkodás bizonyos szintig oldja a stresszt, gyakori alkalmazása azonban modortalanságra vall és kellemetlen érzéseket kelthet a munkatársakban.
Ha Neked is hasonló problémáid vannak, eleged van a munkahelyedből, és úgy érzed, inkább váltanál, akkor ne habozz, nézd meg a legújabb állásajánlatokat a Jobinfo.hu-n! Válogass a több ezer állás között, használd a tematikus szűrőket, használd a legújabb funkciót: a bérkalkulátort, valamint töltsd fel önéletrajzodat ide, hogy a portál munkatársai hatékonyan segítsék álláskeresésedet! Ja, és most a főnyereménnyel akár gondtalanná teheted a nyaralásodat!