Bár a brit Legfelsőbb Felsőbíróság már 2019-ben megállapította, hogy a könyvelési rendszer a hibás, a hamisan elítélt postások túlnyomó többsége még ma, 2024 januárjában is csak várja, hogy felülvizsgálják az ítéletét.
A Horizon könyvelő rendszert az angol posta 1999-ben kezdte használni. Néhány helyi hivatal vezetője azonnal jelentette, hogy az új rendszer hamis hiányosságokat jelez, időnként meglehetősen nagy tételben. A Posta vezetése viszont ragaszkodott ahhoz, hogy a rendszer megbízható, és amikor valahol hiányt mutatott a rendszer, beperelték az érintett hivatal vezetőjét és/vagy kényszerítették az illetőt az összeg pótlására.
Az évek során számtalan postahivatalból próbálták meg felhívni a cég figyelmét arra, hogy a könyvelőszoftver nem jól működik, ám ezeket a panaszokat a cég bő másfél évtizeden keresztül lesöröpte az asztalról - miközben ugyanezen idő alatt gyakorlatilag hetente jelentettek fel és ítéltek el egy-egy postást.
Számos embert börtönbe küldtek, rengeteg postásra/postásnőre akkora kártérítést róttak ki, hogy amiatt mindenüket el kellett adniuk és hajléktalanná váltak, és legalább négy ember öngyilkos lett a hamis vádak miatt.
Az első sajtóhírek már 2009 májusában napvilágot láttak, amikor is a Computer Weekly cikket közölt a Horizon szoftver problémáiról, és az egyik érintett, Alan Bates létrehozta a Postások az Igazságosságáért Szövetséget.
Ennek ellenére egészen 2012-ig kellett várni, hogy némi politikai nyomásra a Posta megbízzon egy igazságügyi szakértői könyvelő céget, hogy vizsgálják meg a Horizont. A vizsgálat megállapította, hogy a Horizon hibás, és emiatt könyvelési eltéréseket jelez, ám az angol Posta továbbra is ragaszkodott ahhoz, hogy a szoftverrel nincsenek rendszerszintű problémák.
További hét év telt el, amíg 2019-ben végül Bates egy 555 postamestert tömörítő csoportot hozott létre, és ez már csoportos pert nyert a Posta ellen. A bíró megállapította, hogy a Horizon hibás, és a Posta beleegyezett, hogy peren kívül 58 millió font kártérítést fizessen. Csakhogy ennek az összegnek a legnagyobb részét elvitték az eljárás hihetetlen jogi költségei, így maguk a károsultak alig fejenként 20 ezer fontot (nagyjából 8 millió forintot) kaphattak volna. Később a brit kormány is hozzájárult a kárrendezéshez.
Bár 2020 szeptemberében a kormány létrehozta a Postahivatal Horizon IT Vizsgálatot, amelyet a nyugalmazott bíró, Sir Wyn Williams vezetett, ám a legtöbben még mindig csak várnak a korrekt ítéletre.
A 2024 januárjában bemutatott négyrészes televíziós dráma, a Bates Úr a Postahivatal Ellen felkavarta a kedélyeket, és ezáltal a botrány fő hírré és politikai kérdéssé vált. Nem sokkal az adás után a miniszterelnök, Rishi Sunak új jogi eljárást ígért a tévesen elítélt postamesterek felmentésére.
A
jobinfo.hu
-n számos állás állás közül választhat az, aki valamilyen okból kifolyólag váltana; az oldal már applikáció formájában is elérhető (
Android
,
iOS
).