Kihívás a lakáskiadás? Mutatjuk, hogyan tud segíteni egy lakáskezelő cég!

Manapság igazán nem könnyű feladat kiadni egy fővárosi lakást, főleg olyan bérlőnek, aki időben fizet és a lakásunkat sem lakja le. Szerencsére már Budapesten is elérhető a bérbeadókat tehermentesítő lakáskezelő szolgáltatás, így van kihez fordulni, ha belefáradnánk az ügyintézésbe. Márpedig minden bérbeadónak jól jöhet, ha nem csak a bérlőkeresést, hanem a lakás teljes körű kezelését is profik végzik, hiszen minimálisra csökkentik a bérbeadással kapcsolatos feladatokat és kockázatokat, így stresszmentesen tudjuk kiadni a lakásunkat.

Természetesen minden bérbeadó érzi a koronavírus járvány hatásait. Mostanság nem csak a bérlő megtalálásához van sokkal több időre szükség, de a vírus miatt a különböző bérlőkkel való (sokszor felesleges és eredménytelen) találkozások is jelentős egészségügyi kockázatokat hordoznak. Viszont azzal sem járunk jól, ha hónapokon keresztül hagyjuk üresen állni a lakásunkat, hiszen a be nem szedett bérleti díjak egész egyszerűen veszteségként fognak jelentkezni nálunk.

Tehát ha valakinek üresen áll a kiadó lakása, de mihamarabb bérbe szeretné adni azt, annak a járványügyi kockázatok minimalizálása érdekében most különösen érdemes lehet lakáskezelő cég szolgáltatását igénybe venni. Már csak azért is, hiszen így mindent a cég munkatársai intéznek majd el helyettünk, nekünk, tulajdonosként pedig egyetlen bérlőjelölttel sem kell személyesen találkoznunk.

Ráadásul a Nyolcas.com lakáskezelő cég a pandémia miatt már online szerződéskötési lehetőséget (Teams, Zoom, Skype stb.) is kínál, így tehát nem csak a bérlőjelöltekkel, de a cég munkatársaival sem kell majd személyesen találkoznunk. Ez kapóra jöhet még a vidéken és külföldön élő tulajdonosoknak is, hiszen nagy könnyítést jelent, hogy nem kell a fővárosba utazniuk a különböző szerződéskötések végett.

A cég jelenleg 400 kis- és közepes értékű lakás kezelését látja el, ráadásul Budapest teljes területén belül dolgoznak és még az agglomeráció sem idegen számukra. Minden megkeresést szívesen fogadnak.

Nézzük, hogy a megbízási szerződés megkötését követően mi mindent kapunk a komplex szolgáltatás keretén belül:

1, Bérlőkeresés előtt

Lakás helyszíni felmérése, tulajdonos tájékoztatása a piaci helyzetről

– Tanácsadás, hogy milyen beruházásokra van szükség az eredményes bérbeadás érdekében

– Apróbb hibák kijavítása, lakás esetleges kitakarítása, csinosítása

– Szükség esetén szóba kerülhet a lakás bebútorozása, amit szintén megoldanak helyettünk!

2, Bérlőkeresés alatt

Professzionális fényképek elkészítése, dekorációs szettel

– Hirdetési portfólió megszerkesztése a legnagyobb hazai ingatlanportálokra

– A hirdetések napi szintű frissítése és kiemelése

– A lakás kiajánlása a saját bérlői adatbázisban lévő előszűrt(!) bérlők részére

– Lakásbemutatások megszervezése és lebonyolítása

– Potenciális bérlőkkel való tárgyalások lefolytatása

– Tulajdonos folyamatos tájékoztatása a folyamatokról

3, Beköltözés előtt

Szigorú, 14 oldalas bérleti szerződés megkötése

– Kiköltözésre vonatkozó közjegyzői okirat elkészíttetése

Papíralapú leltár elkészítése, hogy milyen ingóságok találhatóak a lakásban

– Fényképes jegyzőkönyv felvétele a lakás aktuális állapotáról

– Műszaki berendezések ellenőrzése, mérőórák állásainak rögzítése

– A lakás kulcsainak bérlő részére való átadása, beköltöztetés

4, Bérlés időtartama alatt

Bérlővel való kizárólagos(!) kapcsolattartás

– Bérleti szerződés minden pontjának maradéktalan betartatása

– Mérőállások rögzítése és a havi elszámolások elkészítése

– Havidíjak időben való megfizetésének biztosítása!

– Késedelmes díjfizetés esetén a napi 2.500 Ft késedelmi díj kiterhelése

– Lakás személyes ellenőrzése, visszacsatolással a tulajdonos részére

– Lakás állapotát igazoló képek küldése a tulajdonos felé

– Éves mérőleolvasások ügyintézése

– Szerviz-csapat biztosítása, műszaki hibák szakszerű elhárítása

– Szükség esetén kiköltöztetés, kaució elszámolása, szerződés lezárása

5, Kiköltözést követően

Lakás állapotának személyes ellenőrzése

– Amortizáció felmérése, hibalista elkészítése

– Tételes elszámolás elkészítése, levonások kezdeményezése

– Bérlő által megfizetett kaució elszámolása

– Lakás kitakarítása, eredeti állapotának visszaállítása

És a folyamat indul elölről…

Jutányosak a költségek

És ha az ember azt hinné, hogy mindez a befolyó bérleti díj jelentős részét elviszi, akkor pozitívan fog csalódni, ugyanis a valóságban igen jutányosan árazott szolgáltatásról van szó. Először is az első helyszíni lakásfelmérés és tanácsadás díj- és kötelezettségmentes, amennyiben a bérbeadó lehetőséget biztosít a lakásba való bejutásra.

Ha pedig úgy döntünk, hogy az egész folyamatot a lakáskezelő cégre bíznánk, úgy

– a bérlőközvetítés 1 havi bérleti díjnak megfelelő összeg,
– a közjegyzői iroda díja 39.000 Ft, kiköltözési nyilatkozatonként,
– a havi lakáskezelési díj pedig a mindenkori bérleti díj 10%-a, minimum 12.500 Ft, ám
maximum 20.000 Ft!

Egyéb költség nem merül fel, leszámítva azokat az esetleges kiadásokat, melyek a bérlés alatt nem a bérlő hibája miatt keletkeztek és amúgy is a bérbeadót terhelnék.

A cikk a Nyolcas.com támogatásával készült.


© 2021 (v150.202005)