Egy friss kutatás rávilágított arra az ellentmondásra, hogy miközben a cégek előszeretettel kommunikálják, mennyire fontos számukra a munkavállalói jóllét, az álláshirdetéseik ezt sokszor nem tükrözik. A legtöbb állásajánlatban a fizetésen kívüli juttatások meglehetősen szerények, vagy teljesen hiányoznak. Illetve jól ismert ennek hipszter-röhejes válfaja, amikor a hirdetés “Mit ajánlunk” részét olyan tételekkel tömik tele, mint a jófej kollegák, a korlátlan céges szörpfogyasztás, a pingpongasztal az udvaron, és a lehetőség a fejlődésre.
Ez a jelenség persze aligha lepi meg azokat, akik láttak már hirdetéseket. Az viszont még így is megdöbbentő, mekkora a szakadék a céges önmarketing és a hirdetésekben ténylegesen kínált juttatási csomagok között.
Az álláshirdetések 0,26 százaléka, vagyis ezer hirdetésből mindössze 26 kínált a munkavállalóknak hozzáférhető wellness programokat, holott az összes dolgozó 90 százaléka számolt be arról, hogy nagyon vagy extrém módon stresszes - derült ki egy friss angol kutatásból, ahol arra voltak kíváncsiak, hogy mennyire van átfedésben a cégek által magukról festett kép és a valóság.
Nos, az eredmények szerint nem nagyon: a vállalatok előszeretettel hirdetik, hogy mennyire jó náluk dolgozni és mennyire megbecsülik az alkalmazottakat, csakhogy ez a nagyrabecsülés rendszerint ki is merül a magasabb szintű vezetőknek járó különféle juttatásokban, míg az átlagdolgozók juttatásai nevetségesek.
Az amerikai piacon sem jobb a helyet. A különféle iparági jelentések rendre számolnak be nagy büszkeséggel arról, hogy a cégek milyen nagy része biztosít egészségügyi ellátást, nyugdíjszámlát, és hasonló fontos kiegészítő lehetőségeket. Arról viszont mélyen hallgatnak ezek a hivatalos statisztikák, hogy ezek a magukat reklámozó cégek az alkalmazottak mekkora részének és milyen minőségben biztosítják ezeket.
Ha körülnézünk a magyar álláshirdetési piacon, nagyon hasonló tendenciákat látunk. Az állami egészségügyi rendszer ismert állapota miatt egyre többeknek lenne igénye arra, hogy a munkáltató valamilyen egészségügyi ellátást is biztosítson, ilyesmit azonban csak a hirdetések töredékében találunk. Az egészségpénztári vagy az egészségbiztosítói hozzájárulást szintén nagyítóval kell kutatni a hirdetések között.
Eközben
a HR kutatásokban
olyan adatokat látunk, hogy a magyar cégek 62 százaléka kínál egészség és wellness programokat, 42 százalék egészségbiztosítást és 21 százalék egészségpénztárt. Jó nagy a szakadék a statisztikák és a realitás között… Mintha a cégek hajlamosak lennének megfeledkezni arról, hogy egy álláshirdetés akkor hatékony, ha csábító: vagy a bér vonzó, vagy normál fizetési szint mellett szuper kiegészítők vannak.
Ha Ön éppen munkaerőt keres és vonzó juttatási csomagja van, adja fel hirdetését a
jobinfo.hu
-n, ahol megtalálja a kékgalléros pozíciók támogatására szolgálaló
Re-Start
hirdetési csomagot, vagy a szellemi munkákra alkalmas Normál - és Prémium csomagot. Folyamatos akciókkal, segítőkész
ügyfélszolgálattal
állunk rendelkezésére!