AI forradalom ide vagy oda, az ügyfélszolgálatokon az ember az úr!

A mesterséges intelligencia fejlődése folyamatosan átalakítja a munkaerőpiacot, egyes becslések szerint pár évtizeden belül a ma létező foglalkozások akár kétharmadát is gépek láthatják majd el. Bár a fejlődés igen tempós, vannak olyan területek, ahol még mindig az emberi munkaerő a legértékesebb, és jelenleg az ügyfélszolgálati szektor is ilyennek látszik.

Mivel az ügyfelek gyakran komplex vagy egyedi kérdéseket tesznek fel, amelyek megválaszolásához szükség van az emberi gondolkodásra és empátiára, ez a szakma nehezen automatizálható. A megfelelő ügyfélkezeléshez ugyanis nem csak tárgyi tudásra van szükség, hanem kreativitásra, érzelmekre és problémamegoldó képességre is – ezekkel pedig a mesterséges intelligencia egyelőre nem tud szolgálni.

Ez persze nem azt jelenti, hogy az ügyfélszolgálatokon nincs értelme AI megoldásokat használni, hiszen ezek számos módon tudják segíteni az emberek munkáját:

A társalgó robotok (chatbotok) elviszik a legegyszerűbb ügyeket

Az AI alapú chatbotok képesek válaszolni a leggyakrabban ismétlődő, egyszerű, pusztán technikai kérdésekre, mint a “Hogyan változtathatom meg a jelszavam?” vagy a “Hogyan kell bekapcsolni a készüléket?”. Ezzel egyfelől megszabadítják emberi munkatársaikat a legunalmasabb feladatoktól, és így ők több időt tölthetnek a bonyolultabb problémák megoldásával, amelyek emberi beavatkozást igényelnek.

Az AI megmondja, mikor lesz sok munka

Az AI algoritmusok az adatok elemzése alapján képesek lehetnek előrejelezni, mikor várható nagyobb forgalom, mikor készüljön a cég olyan csúcsidőszakokra, amikor nagy mennyiségű hívást vagy üzenetet kapnak. Ez pedig óriási segítség a munkaerő szervezésében, ennek köszönhetően pedig a dolgozók feje fölött nem csapnak össze a hullámok, az ügyfeleknek pedig nem kell órákon át várakozniuk, mire valaki foglalkozni tud velük.

Személyre szabott ügyfélkezelés

Az AI képes a korábbi interakciók, ügyféladatok, rendelések, stb. rendszerezésére, elemzésére, és ezek alapján azonnal áttekinthető összefoglalót is készíthet az ügyfélszolgálati munkatársnak, akinek így nem kell keresgélnie az előzményeket.

Folyamatos tanulás 

Az AI algoritmusok képesek folyamatosan tanulni és fejlődni a kapott adatok alapján. Ez azt jelenti, hogy az idővel a rendszerek egyre jobban képesek lesznek megérteni és megválaszolni az ügyfelek kérdéseit.

Becslések szerint Magyarországon körülbelül 50-60 ezer ember dolgozik telefonos ügyfélszolgálatokon. Fizetésük tág határok között mozog: a nyelvtudást és más különleges tudást nem igénylő egyszerűbb feladatokat ellátó munkakörökben a fizetés 300-350 ezer forint között indul. Ha eladási feladatok is társulnak emellé, akkor a fizetés mellé jutalékra is számíthat a munkatárs, itt már jellemzőbbek a 450-500 ezer forintos havi bevételek. A speciális tudást, magas szintű nyelvtudást igénylő ügyfélszolgálati munkatársak esetében pedig havi 500 ezer forint fölötti fizetések a jellemzőek.

Ha te is kipróbálnád magad ügyfélszolgálatosként, vagy másik, számodra új szakterületen, nézz körül a közelmúltban megújult jobinfo.hu-n. 

Itt több ezer állás között böngészhetsz; a szűrőket használva pontosíthatod a keresésedet; és ha kitöltötted az álláskeresői profilodat, nagy összegű nyeremény teheti könnyebbé a nyaradat. Az adatokból pár kattintással önéletrajzot is generálhatsz, de emellett is számos új funkcióval vár az egyik legrégebbi állásportál!

 


Mfor.hu legfrissebb cikkei

Nagy fideszes bölény eshet el a Tisza partján

Nagy fideszes bölény eshet el a Tisza partján

Öt éve is szoros volt az eredmény Szolnokon, pedig akkor nem is volt megélhetési válság. Sorozatunkban a választások legérdekesebb párharcait mutatjuk be.

Ballisztikus rakéta csapódhatott be Harkivban - Zelenszkijt körözik az oroszok

Ballisztikus rakéta csapódhatott be Harkivban - Zelenszkijt körözik az oroszok

Legalább öt sérültje van egy szombati rakétatámadásnak Ukrajnában. Az oroszok viszont azt állítják, lelőtték az amerikai nagy hatótávolságú rakétákat a Krím fölött.

A köztévének még ez is belefért: csak a béke, csak a Fidesz! 

A köztévének még ez is belefért: csak a béke, csak a Fidesz! 

A Nemzeti Választási Bizottság egyhangú döntést hozott az M1 Híradónak a kamerába választási szlogent bemondó fideszes politikusok ügyében.

A közvélemény-kutatókat „össze kellene zárni egy napra egy terembe”

A közvélemény-kutatókat „össze kellene zárni egy napra egy terembe”

A mérések közti különbségek okairól kérdeztük Ember Zoltánt, az Iránytű Intézet ügyvezetőjét.

© 2024 (v2.202102)