A fejedben, vagy az íróasztalodon nagyobb a káosz egy munkanapon?

Valószínűleg neked is ismerős lehet az a szituáció, amikor annyira felgyülemlenek a munkahelyi feladataid, hogy magad sem tudod, hogyan folytasd a napi teendőidet. Ezekben a helyzetekben nem csak a fejünkben uralkodik el a káosz, de általában az íróasztalunkon is, ami valljuk be nem segíti elő a hatékony munkát. Általában ilyenkor kapsz még egy fontos e-mailt a főnöködtől, vagy épp ekkor jön közbe egy sürgős meeting, ami még inkább felborzolja a kedélyeket. Azonban fontos, hogy ezekben a helyzetekben ne ess pánikba, hanem igyekezz egy jól kialakított rendszer alapján kezelni a teendőidet. A munkahelyi teendők hatékony rendszerezése segíthet abban, hogy jobban átlássuk a feladatokat, mindemellett minimalizáljuk a stresszt, ezért elhoztunk néhány lépést, amik segíthetnek javítani a proaktivitásod.

Időbeosztás:

Az időbeosztás rendkívül fontos a feladataink hatékony kezeléséhez. Határozzuk meg, hogy mennyi időt szánunk egy-egy feladatra, így jól be tudjuk illeszteni a napunkba az elvégzendő teendőinket. Fontos az is, hogy legyen elegendő idő a munka végzésére, valamint, hogy tarts apróbb szüneteket, hogy fel tudj frissülni.

Feladatlista kezelése:

Egy feladatlista segíthet rendszerezni a teendőidet, így azokba nem kavarodsz bele, és pontosan tudod, hogy melyik feladat mi után következik. Miután elvégeztél egy feladatot, jelöld meg valamilyen módon, így tudat alatt már érzékeled, hogy folyamatosan és a terv szerint haladsz a feladataiddal, és ezzel motiválni tudod saját magad.

Prioritások meghatározása:

Nagyon fontos, hogy a teendőid között különbséget tudj tenni, és sorba tudd állítani azokat fontossági sorrend, vagy határidő alapján. Ezzel a technikával nem hagysz mindent az utolsó pillanatra, a feladataidra elég idő marad, és a főnöködnek akár hamarabb is el tudod küldeni az adott feladatot, ami garantáltan egy jó pont lesz nála.

Megbeszélések időzítése:

Mindig az utolsó pillanatban kapcsolsz a közelgő megbeszéléseket tekintve, és te vagy az utolsó, aki bekapcsolódik a meetingre? A mai digitális világ nyújtotta lehetőségekkel ennek a problémának már régen véget tudunk vetni. Mindössze annyi a teendőd, hogy a közeljövőben lévő meetingeket beidőzíted a laptopod, vagy a telefonod online naptárába, így az 5-10 perccel a megbeszélés előtt értesítést küld neked, így biztosan nem felejtesz el ezután egy fontos meetinget sem.

Káosz az íróasztalon:

Valaki talán sablonos szövegnek gondolja, de a „rend a lelke mindennek” kifejezés ebben a témában is fontos szempont lehet. Hiszen gondolj csak bele, ha rendetlenség, és káosz uralkodik el az asztalodon, az nem segít hozzá a feladataid átláthatóságához sem, sőt! Egy fontos dokumentum vagy egy emlékeztető cetli könnyen eltűnhet az asztalodon lévő kavalkádban. Úgyhogy hajrá, cikkünk elolvasása után dobd ki a felesleges posztiteket, tedd a tollaidat a helyére, és a két napja az asztalodon hagyott üres kávés bögrédet is ideje eltüntetni.

Ha esetleg csak vágyálom a rendetlen munkahelyi íróasztal, kutass a több ezer állás között a nemrég megújult portálunkon, a Jobinfo.hu-n, töltsd fel CV-det, és nyerj!

Ajánlott ingatlanok


Mfor.hu legfrissebb cikkei

Egy igazán jó hír jött az állattartóknak

Egy igazán jó hír jött az állattartóknak

Összesen 200 milliárd forint keretösszeggel két új pályázati felhívás jelent meg az állattartó gazdaságok fejlesztéseire.

Ezt a párizsi luxuspalotát bérelte ki az USA az amerikai szurkolóknak az olimpián

Ezt a párizsi luxuspalotát bérelte ki az USA az amerikai szurkolóknak az olimpián

Egy gyönyörű, 19. századi épületet bérelt ki az USA az olimpián és a paralimpián résztvevő csapatok szurkolói számára.

Vasárnaponként élőzni fog Magyar Péter

Vasárnaponként élőzni fog Magyar Péter

Magyar Péter a Youtube csatornáján tart majd rendszeres vasárnapi fórumot.

© 2024 (v2.202102)