Az informális kapcsolattartásra és közösségi életre alkalmas terek állnak a bérlői igények fókuszában

A nagyvállalati bérlők konvencionális bérlet helyett egyre inkább flexibilis, rövid távú és CAPEX-mentes irodabérletet keresnek. Az igények tehát megváltoztak, és ezen igények biztosítása, valamint a rugalmasság kap egyre nagyobb hangsúlyt – mondta el tapasztalatait Dr. Erdei Sándor, DBH Group alapító vezérigazgatója.

Mennyire érzi a bérlők óvatosságát a szerződési feltételeknél? Mit gondol, ez milyen mértékben tudható be az infláció és milyen mértékben a home office hatásának? Mekkora hangsúlyt kap a rugalmasság?

Azt mondanám, hogy nem a bérlők óvatossága növekedett, hanem az igényeik változtak meg, amely igényeknek a korábbi, klasszikus irodabérleti rendszer részben tudott csak megfelelni. Az egyeztetési folyamat viszont láthatóan megnőtt, nagyobb hangsúlyt kap az említett igények biztosítása és a rugalmasság. Mi azt tapasztaljuk, hogy a bizonytalan makrogazdasági környezetnek a DBH Serviced Office-ra pozitív hatásai is vannak, mert a korábbi nagyvállalati bérlők konvencionális bérlet helyett egyre inkább flexibilis, rövid távú és CAPEX-mentes irodabérletet keresnek.

 

Mit tapasztaltak, mennyire befolyásolják az energiaárak/üzemeltetési költségek a bérlők választását?

Az elmúlt években minden piaci szereplő – függetlenül a cége méretétől – a saját bőrén tapasztalta a bizonytalanságot, amit az energiahordozók megléte és piaci ára váltott ki. Csak ez az egy szegmens nagy mértékben fordította az irodakeresők figyelmét az energiatakarékosabb épületek felé.

Tapasztalja-e, hogy az irodát keresők inkább közösségi térnek, mint munkavégzésre alkalmas iroda helyiségeket keresnek?

Teljes mértékben. Erre a trendre alapozva alakítottunk ki új, Váci úti centerünket, a DBH Flexspace H2O-t, ahol két ’corporate café’ szolgálja az ügyfelek informális kapcsolattartását és közösségi életét.

 

Mit gondol, azok a cégek, akik számára fontos az energiahatékonyság és a rugalmasság, találnak az igényeiknek megfelelő irodát?

A DBH Serviced Office portfóliója pontosan ezt az igényt fedi le. Biztosak vagyunk benne, hogy a Skanska által fejlesztett H2Offices mindhárom üteme hamar tele lesz az ESG-szempontokat és rugalmasságot kereső bérlőkkel.

 

Milyen marketing eszközökkel ad választ az új kihívásokra?

Mi abban a szerencsésnek mondható helyzetben vagyunk, hogy az általunk elképzelt és professzionálisan megvalósított modellt a közelmúltban tapasztalt gazdasági változások, és a korábbi COVID-járvány előtt kialakítottuk, és azóta is bővítjük, pozícionáljuk a bérlők igényei szerint. A fenntarthatóság, az ésszerű gazdálkodás a teljes DBH cégcsoport filozófiájának a része évtizedek óta, így nem kellett hirtelen alkalmazkodnunk a megváltozott piaci igényekhez, viszont megerősítést nyertünk az eddigi munkánkban.


Mfor.hu legfrissebb cikkei

Megjött az orosz propaganda válasza az amerikaiak lépésére

Megjött az orosz propaganda válasza az amerikaiak lépésére

Mi lenne, ha Oroszország veszítene?

Buksza: mekkora az eltérés a nők és a férfiak fizetése között Magyarországon? - A hét ábrája

Buksza: mekkora az eltérés a nők és a férfiak fizetése között Magyarországon? - A hét ábrája

Mennyit kapnak a nők? És mennyi a férfiak? A hét ábrája a Buksza blogtól.

Sok kis Budapest épül a fővárosban, de milyen sikerrel?

Sok kis Budapest épül a fővárosban, de milyen sikerrel?

Szárba szökkentek az úgynevezett városnegyed-koncepciók Budapesten.

Kórházat ért találat Harkivban

Kórházat ért találat Harkivban

Ezek történtek szombaton az orosz–ukrán háborúban.

© 2024 (v2.202102)